Hoe versier je best cupcakes?

Ik ga met mijn babysitkindjes cupcakes versieren. Ik zou graag eens wat anders gebruiken dan slagroom. Botercreme, maar is dit wel lekker een heel cupcakeje vol? En marsepein? En hoe werk je met kleurstof etc? En wat is 'icing'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.2K

Antwoorden (7)

Glazuur! Dat kun je gebruiken voor de versieren, en daarbovenop bijvoorbeeld smarties enz.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor het recept: zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe maak je dat? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
merci!
Icing is een eiwitglazuur. makkelijk te bereiden en het wordt harder dan gewone waterglazuur.
Je slaat hiervoor een eiwit in een grote kom stijf en doet er van in totaal 250 gr. gezeefde poedersuiker, 1/4 bij het stijve eiwit en klopt het er goed door. doe steeds een deel suiker erbij en voeg het volgende deel pas weertoe als het vorige helemaal is opgenomen. Bewaar het glazuur goed afgedekt op kamertemperatuur, anders wordt het snel te hard.

Ook simpel is het om 100 gr. poedersuiker te zeven en aan te roeren met 1 eetlepel water, tot je een dik, glanzend papje hebt gekregen.

Je kunt er een kleurtje aan geven zoals;
Roze; doe er wat bessensap of rode limonadesiroop door.
Oranje; oranje limonadesiroop,
Blauw; blauwe sportdrank,
Groen; groene limonadesiroop,
Als je bij het water een lepel nescafé oploskoffie toevoegt krijg je niet alleen een bruine glazuur maar ook een lekker smaakje.

Het wordt een heel feest joh, als je verschillende schaaltjes met verschillende kleurtjes neerzet en daarbij schaaltjes met mini-smarties, gekleurde muisjes, choco vlokken/-hagelslag, mini-marshmallows enz. Bij de bakafdeling in de super hebben ze allerhand strooigoed voor op gebak! Vooral het waterglazuur is voor kinderhandjes makkelijk om aan te brengen. Ze kunnen het er met een lepeltje opsmeren en dan bestrooien. Ik weet nl.niet of ze al met een mes kunnen/mogen smeren.

Toegevoegd na 7 minuten:
Botercrème moet eigenlijk gespoten worden en kids vinden vaak de glazuur het lekkerst.

Botercrème;
Hiervoor roer je 125 gr. roomboter heel zacht en romig.
Zeef 250 gr. poedersuiker erboven en roer door elkaar met een garde. Schep er een theelepeltje citroensap doorheen en roer opnieuw. Dan kan je er weer kleuren of smaken doorheen mengen.
amc
12 jaar geleden
in de supermark kan je van alles kopen om cupcakes te versieren, op deze verpakkingen staat precies wat je er mee moet doen.
ze hebben er zelf kant en klare icing in tubes.

veel plezier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op deze site voor heel veel taart en ook cupcakes vullingen/opsieringen. Zo gek kun je het zelf niet verzinnen én je kunt er ook nog eens vanalles bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site staan leuke (originele) manieren om cakejes te versieren; http://www.cupcakesenmuffins.nl/techniek/10-creatieve-cupcake-decoratie-technieken/

onder andere met snoep, klein speelgoed, vers fruit, sjablonen en kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dr. oetker kun je vinden in de supermarkt, die heeft heel veel van die soort versieringen voor op een cupcake, snoep kan ook, marsepijn zoals je zelf al zei, hagelslag, en als je bij afbeeldingen cupcake intikt zie je er ook heel vaak met van dat roze creme soort van er op (zie afbeelding) ik zou alleen niet weten hoe dat heet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maakt eerst glazuur, voor ongeveer 12 cupcakes heb je 100 g bloemsuiker en 1 eiwit nodig. Goed mengen en als het te dik is wat water toevoegen. Smeren op u cupcakes en dan versierseltjes die je kan kopen en op strooien of hagelsleg.
Chocoladesaus kan ook. Smelt chocolade met wat boter. Best au bain-marie want in de microgolf spat het. Anders apart opwarm in de microgolf want chocolade moet er langer in. Dan mengen. Giet chocolade over de cupcakes en dan versierseltjes.
Ofwel kan je gewoon suikerglazuur kopen. En dan de versierseltjes strooien. Veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Versierseltjes: Smarties, hagelslag, nootjes, zelfs cornflakes. En anders kan je echt gewoon versierseltjes kopen.