Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Oliebollenmix na 9 maanden nog te gebruiken?

Het gaat hier om gist dat verpakt is onder beschermde atmosfeer en tarwebloem in een afgesloten papieren zak (de binnenwand bestaat uit een klein laagje plastic, is niet vacuüm gezogen, mogelijk wel opvulgas (CO2 ofzo))

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
25.2K
emceeelwee
een jaar geleden
En als je nieuw gist zou toevoegen? Kan me voorstellen dat het dan wel gaat

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

4 maanden, mits opgeslagen bij <20°C en een R.V. van < 60%.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Welke datum staat erop?
Ik heb hier trouwens nog maggi met als houdbaarheidsdatum 2005... Maar smaakt nog prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de uiterste houdbaarheidsdatum verstreken is, kun je het niet meer gebruiken. De bollen rijzen dan niet meer,
omdat de gist is uitgewerkt.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden
Ik zou het weg gooien, gewoon nieuw kopen ,het zou zonde zijn van je vet als deze niet blijken te rijzen in het vet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor die twee euro zou ik het er niet op gokken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen, is prima... Geloof die uiterste houdbaarheid niet, bij deze producten... Gewoon doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In oliebollenmix is verse bakkersgist verwerkt. Dit geeft de oliebollen een heerlijke smaak en luchtigheid. Deze gist is alleen minder lang houdbaar. Daardoor heeft oliebollenmix een korte houdbaarheidstermijn. Oliebollenmix die over de datum is rijst niet meer. Nieuwe kopen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me dat deze toch een houdbaarheidsdatum heeft op de verpakking. Ik zou daar eerst eens naar kijken.
Dan zou ik het gewoon proberen wanneer er op de verkpakking staat dat de datum nog niet is verstreken. Zonder datum zou ik het ook proberen maar dan niet met meerdere verpakkingen er bij. Jammer wanneer je het dan toch weg moet gooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast wel, kijk wel of er geen meel wormpjes inzitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb oliebollenmix van koopmans geprobeerd 4 maanden na verstrijken houdbaarheidsdatum... Werkte niet, het beslag wilde niet meer rijzen, toch geprobeerd te bakken, drama!
Ook met appelbeignetmix van koopmans geprobeerd (hoeft niet te rijzen) 8 mnd na verstrijken houdbaarheid werkt het beslag nog wel maar de smaak is wel echt minder. Beetje kartonnig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding