Verbrand honing in de oven of niet?

Wat gebeurd er met vloeibare honing als ik dit bovenop een taart smeer of boven op mijn brood(deeg) doe? En af bak voor 35min. aan 200°?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
8.6K

Antwoorden (3)

Volgens mij verbrandt hij niet, maar wordt wel vreselijk heet, dus oppassen als je het gebak uit de oven haalt
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt, en als ik het goed begrijp dan word het ook vloeibaar en loopt het uit?
Zoja wat gebeurd er dan als je het brood bijvoorbeeld uit de oven haal, word het dan hard zoals gelazuur op koffiekoeken?
Of zou het niet beter zijn als we de honnig achteraf er op doen als het brood uit de oven komt?
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zou het achteraf doen, voegt niet veel toe als het meebakt
anneliez
11 jaar geleden
Ik denk dat het allemaal niet veel uitmaakt, probeer het eens uit. Misschien kun je ook de honing er pas opsmeren tegen het eind van de baktijd en dan nog 5 minuten terugzetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het hard niet uit, achter dat het brood is afgekoeld.
zou wel honing door het deeg mengen en als je je brood uit de oven haalt dan zou ik pas de honing eventueel met boter mengen er over uit smeren want grote kans als je dat tijdens het bakken doe dat de honing bruin/zwart wordt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit doe ik ook al honing in brooddeeg en vooral in boere rozijnenbrood, in plaats van suiker.
Ik heb het wel eens op kipfilet gedaan die in de oven ging, dat stond in een recept. Het gaf een mooi korstje maar werd wel donkerbruin. Als je het wilt doen zou ik het er op het laatste moment opsmeren en dan nog even in de oven doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedank om die tip. dus volgens jou krijg één korstje, ook van die honing dit lopend is je weet wel hé, die honing dat in één knijpflesje zit. Of moeten we van die vaste honing gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, volgens mij van alle honing. Deze kwam met een lepel uit een potje, maar als het warmer wordt wordt deze ook vloeibaar. Ik moest steeds de vloeistof over de kip scheppen, dat stond ook in het recept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
honing carameliseert net zoals suiker, dat betekent dat het gauw zwart en hard wordt.