Wat kan ik gebruiken als vervanging voor aubergine in Moussaka?

Ik wil vanavond moussaka maken, maar mijn super heeft geen aubergines.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ik wel eens doe is plakjes courgettes en dat smaakt prima.

Courgette heb je wel al neem ik aan? Anders dat in ieder geval erbij. Tja, een 'echte Moussaka' wordt het natuurlijk niet meer zonder aubergine, maar je zou champignons erin kunnen doen.

paprika. laat de paprika dan in grote stukken.

Moussaka is natuurlijk primair een gerecht van aubergine en aardappels, maar je kunt een uitstekende variatie daarop maken met eigenlijk alle soorten 'harde' (=niet-blad)groentes, van courgette tot pompoen, van winterpeen tot pastinaak, van paprika tot tomaat. Of meerdere groentes door elkaar ; staat leuk en is ook lekker. Okee, dan mag het officieel misschien geen moussaka heten, maar dat mag de pret niet drukken. Maar een super die geen aubergines heeft ?? Is dat eenmalig, of woon je in een HEEEEEL klein dorpje ? En heb je dd turkse winkel al geprobeerd (of is die er ook niet ?)

Je laat het gewoon weg. De eerste moussaka die ik leerde maken in Bulgarije had alleen aardappelen, gehakt en eieren als ingrediënten. Pas later kwam ik erachter dat er eigenlijk ook aubergine in kan/moet. Dat was mij niet verteld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100