Wat kan ik gebruiken als vervanging voor aubergine in Moussaka?

Ik wil vanavond moussaka maken, maar mijn super heeft geen aubergines.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
18.3K

Antwoorden (5)

Wat ik wel eens doe is plakjes courgettes en dat smaakt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je was me net voor, prima alternatief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Courgette èn aubergine zijn basisingredienten van Moussaka, dus vandaar dat ik er vanuit ging dat vraagsteller wel al courgette had :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt alle drie!
Courgette heb je wel al neem ik aan? Anders dat in ieder geval erbij. Tja, een 'echte Moussaka' wordt het natuurlijk niet meer zonder aubergine, maar je zou champignons erin kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paprika. laat de paprika dan in grote stukken.
12 jaar geleden
Moussaka is natuurlijk primair een gerecht van aubergine en aardappels, maar je kunt een uitstekende variatie daarop maken met eigenlijk alle soorten 'harde' (=niet-blad)groentes, van courgette tot pompoen, van winterpeen tot pastinaak, van paprika tot tomaat. Of meerdere groentes door elkaar ; staat leuk en is ook lekker.
Okee, dan mag het officieel misschien geen moussaka heten, maar dat mag de pret niet drukken.

Maar een super die geen aubergines heeft ?? Is dat eenmalig, of woon je in een HEEEEEL klein dorpje ?
En heb je dd turkse winkel al geprobeerd (of is die er ook niet ?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laat het gewoon weg. De eerste moussaka die ik leerde maken in Bulgarije had alleen aardappelen, gehakt en eieren als ingrediënten. Pas later kwam ik erachter dat er eigenlijk ook aubergine in kan/moet. Dat was mij niet verteld.