Als je aardappelen hebt gekookt en ze zijn niet helemaal gaar, kun je ze dan alsnog gaar krijgen?

Ik heb ze net gekookt in de magnetron en ze zijn net niet gaar. Ze zijn al afgegoten, helaas.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
16.4K
doralien
11 jaar geleden
natuurlijk dat. Je kunt perfect aardappelen klaar maken in de microgolf. Gewoon geschilde aardappelen in een kom , met wat water , afdekken en koken . Voor twee personen ongeveer 10 minuten. Effen laten staan. En dan water afgieten. Ze zijn kei lekker en je hebt geen zout nodig hoor.

Het beste antwoord

Doe ze in een boterhamzakje en plaats ze nog enkele minuten in de magnetron. Dan stomen ze. Pas wel op, achteraf is het zakje zeer heet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Handig idee!

Andere antwoorden (3)

De aardappels in een magnetronschaal doen. Even wat water aan de kook brengen, een klein laagje bij de schaal gieten. De aardappels afgedekt verder laten gaarkoken in de magnetron.
Amadea
11 jaar geleden
Leg ze op een ovenblad en even paar minuten in de oven .. Dan gaart t nog wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even kort terugplaatsen, doe ik ook weleens. Dan zijn ze meestal wel gaar. Na het afgieten zijn ze toch nog een beetje vochtig en eventueel kun je er nog een klein beetje water bij doen.