Wie weet er een lekker recept voor bladerdeeghapjes?

Normaal snij ik een vierkant plak bladerdeeg in vieren, rol er een cocktailworstje in alvorens ik het deeg heb ingesmeerd met curry of mosterd, dit valt erg in de smaak maar wie heeft er een ander heerlijk en makkelijk recept?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je: Wie weet er een lekker recept voor bladerdeeghapjes of wil je: Wie weet er een recept voor lekkere bladerdeeghapjes? Ben ik nu gek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nou, idd Xinix, je kan wel mopperen hoor, baaldag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pinkie, wat heb jij een lieve Avatar! Kopje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, schattig hé? Mijn alles....!

Het beste antwoord

Ingrediënten van Hartige bladerdeeghapjes.

■150 gram ontbijtspek
■3 -5 plakjes bladerdeeg
■150 gram gerapte kaas (optie )

Bereidingswijze van Hartige bladerdeeghapjes
Het spek in kleine blokjes snijden en in een koekenpan op laag vuur in eigen vet lichtbruin bakken.
Pan van het vuur halen, met keukenpapier eventueel vet wegdeppen.
Oven voorverwarmen op 220 graden C. Ondertussen het bladerdeeg diagonaal doormidden snijden, dus driehoekjes ervan maken.
Als je van kaas houd, meng je deze door het afgekoelde spek.
Je maakt de randen van de bladerdeeg-driehoeken nat en vouwt deze dubbel, dus het blijft een driehoek.
Een kant druk je samen zodat er een puntzakje ontstaat dat je vult met spek (en kaas), daarna druk je het zakje (met een vork) goed dicht.
Dit doe je met alle driehoekjes, die vervolgens 15 tot 20 minuten in de oven gaan.
Eventueel kun je varieren met uitgedrukte vormpjes, alleen kaas / alleen spek en je kunt het bladerdeeg nog versieren (om verschillende smaken te herkennen) door met een schaar in de bovenkant te knippen en de puntje om te vouwen.
Je kunt ook het driehoekje plat leggen en over de lange kant de 2 punten naar elkeer toe vouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me heerlijk!

Andere antwoorden (12)

Leg het bladerdeeg open en snij hele kleine stukjes appel. Voeg de stukjes appel bij een beetje kaneelpoeder en suiker en leg deze mix op het bladerdeeg. Vouw nu een "piramide" en ze kunnen de oven in! Eventueel kun je ook rozijnen erbij doen.

Met piramide bedoel ik gewoon alle kanten omhoogvouwen en dan even knijpen in het puntje zodat hij dicht blijft. Wel even bovenkant insmeren met een geklopt ei zodat hij lekker knapperig word.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingrediënten
1 kleine prei (250 gram),
500 gram gehakt
knoflook (1 groot teentje of 2 kleine)
peper
zout
chilipoeder naar smaak
12 bladerdeeg blad

Bereidingswijze van Bladerdeeg hapjes
Zet de oven op voorverwarmen 200 graden C. en haal de bladerdeeg uit de vriezer en leg ze afzonderlijk van elkaar op het aanrecht (folietje aan de onderkant).
Snijd de prei klein en pers de koflook uit. Rul het gehakt zonder boter in de pan (als er veel vocht uit komt dit eruit gieten) voeg de kruiden toe. Is het gehakt gaar dan de prei en knoflook toevoegen en dit even snel aanbakken (circa 3 minuten). De vulling is dan klaar
Leg de vulling op het bladerdeeg (ongeveer 3 eetlepels per hapje) en vouw er een envelopje van. Leg deze op een bakplaat. Dit doe je met alle 12. Als ze klaar zijn, 20 minuten in de oven en dan smullen maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt goed, +1
Ga het eens proberen!
Met: gerookte kipfilet, feta kaas , basilicum, 3 Bladerdeeg blaadjes , losgeklopt ei, Boter

Hulpmiddelen
Kleine muffin bakvorm van 12 cups, kwastje,snijplankje

Voorbereiding
Snij de kipfilet en feta kaas in kleine blokjes. Laat de bladerdeeg plakjes ondertussen ontdooien en snij deze in vieren.

Bereidingswijze
Doe in elke eerst ingevette cake-cup een kwart bladerdeeg. Vul het bladerdeeg met de kaas en de kip , kruiden erbij en vouw dicht.
Tot slot het hapje insmeren met wat losgeklopt ei.
Ongeveer 20 minuten in de oven bakken op 160 graden.

Serveertips
Doe er een salade bij en je kunt het als avondmaaltijd eten.
Ook leuk voor met kerst of oud en nieuw. Vooral omdat het zo makkelijk te maken is !
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MMMMMM, klinkt goed! +1
Ik maak wel eens bladerdeeghapjes met gehakt. Het is hetzelfde als wat jij doet met je cocktailworstje, alleen leg je dan in het midden van een 1/4e bladerdeeg een gehaktballetje! je vouwt de 4 punten naar elkaar toe en dat is een heel lekker hapje!
Niet echt een uitgebreid recept, maar bij mij thuis altijd wel een grote favoriet op de hapjesschaal :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met chocolade hagel
met zalm
met geitenkaas

je kunt t zo gek niet bedenken of t is wel lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moeder van mijn vriendin maakt altijd mini-pizza's
errug lekker :)

neem een stukje bladerdeeg en snijdt deze in 4en. Smeer de stukjes in met een klein beetje ketchup (naar smaak). Leg er een plakje ham/salami op, daarbovenop weer een stukje paprika, champignon, uit oid. Schuif ze tot het bladerdeeg gaar is de oven is en je hebt overheerlijke mini-pizza's

Toegevoegd na 1 minuut:
heb overigens nog wel meer recepten voor je, mocht je dit willen, deze gebruik ik op mijn werk ook. Maar ik dacht laat ik het niet al te ingewikkeld maken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb laatst de simpele versie van het frikandel broodje gemaakt met bladerdeeg.

Je snijdt een bevroren frikandel in zoveel mogelijk kleine stukjes/rondjes (stuk of 10 ofzo) en de bladerdeeg in 4 stukken.

leg het stukje frikandel in het midden van de bladerdeeg en doe er wat ketchup omheen voordat je het naar wens opvouwt. vergeet niet er een ventilatie snee of 2 in te maken (ziet er ook mooi uit als ze daarna uit de oven komen)

Daarna in een gloeiendhete oven tot ze mooi bruin zijn (is altijd maar afwachten per oven)

Simpel maar was bij mij een succesje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kip Hawaii-hapjes
Makkelijk, lekker en snel klaar!

Benodigdheden :
-1 flinke kipfilet
- peper, zout en kerrie
- diepvriesbladerdeeg
- ananas
- olie voor het bakken

Bereiding :
-Snijd de kipfilet in blokjes en kruid deze naar smaak met peper, zout en kerrie.
-Verhit een scheutje olie in een pan en bak de blokjes gaar.
-Laat de kipblokjes even afkoelen en verwarm intussen de oven voor op 180 graden.
- Leg een paar kipblokjes samen met enkele ananasblokjes op een plakje bladerdeeg.
- Vouw het bladerdeeg dicht tot een pakketje.
- Maak zo net zo veel pakketjes als u kunt maken van uw kip, ananas en bladerdeeg.
- Bak de pakketjes tot deze goudbruin zijn.

Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klinkt erg lekker +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MMMMM! +1
Mexicaanse bladerdeeghapjes
Ingrediënten
• 175 g Varkensgehakt
• 1 eetlepel sesamzaad
• 1 sjalotje (fijngesnipperd)
• ½ eetlepel boter
• 1 eetlepel kruiden (Mexicaanse)
• 8 plakjes bladerdeeg
• snufje zout
• snufje peper (versgemalen)
• 1 ei (losgeklopt)
• 50 g maïskorrels

Bereidingstijd: 35 minuten
Bereiding
1. Verwarm de oven voor op 200°C. Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien.
2. Meng in een kom het gehakt, Mexicaanse kruiden, sjalot, maïskorrels en ½ ei. Breng het gehaktmengsel op smaak met zout en peper.
3. Vet een bakplaat in met boter. Snijd elk plakje bladerdeeg in vier even grote vierkante deeglapjes.
4. Verdeel het gehaktmengsel over 8 plakjes bladerdeeg, dek het gehaktmengsel af met de andere plakjes bladerdeeg en druk de deegranden goed dicht.
5. Bestrijk de bovenzijde van het bladerdeeg met de rest van het losgeklopte ei en bestrooi het bladerdeeg met sesamzaadjes. Bak de 8 Mexicaanse bladerdeeghapjes op de bakplaat in het midden van de oven in ca. 20 minuten goudbruin en gaar.
6. Leg de Mexicaanse bladerdeeghapjes op een schaal en serveer deze warm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snij repen bladerdeeg van ca 3 cm breed draai ze een paar maal om tot het op een wokkel lijkt-bestrooi ze met sesamzaad en/of met geraspte kaas-even in de oven-de temperaturen staan op het pak bladerdeeg-en je hebt heel simpel lekkere knabbelstengels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo, ik denk dat je op de site www.letscookit.tv wel leuke gerechten vind. Hierop staan gratis te bekijken filmpjes. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snij een bladerdeegplakje diagonaal door, zodat je een driehoek krijgt. Leg hierop een bevroren bitterbal, plet de zijkanten dicht met een vork, een kwastje met losgeklopt ei erover en bakken in de oven.
Neem een plakje bladerdeeg, snij recht door de helft en besmeer met curryketchup. Leg hierop een frikandel en
daar weer de andere helft bladerdeeg. Maak alleen de lange zijkanten dicht en besmeer weer met losgeklopt ei.
Maak nu met een scherp mesje sneetjes over het bovenste plakje, zodat je de frikandel ziet. De sneetjes maak je in de breedte van het plakje, dus dwars over de frikandel heen. Dan even bakken en je kunt ze als een soort saucijzenbroodje of in stukjes gesneden serveren.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1