Hoe maak je lekkere ham kaas macaroni?

Heeft iemand een goed recept?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.8K

Het beste antwoord

mac and cheese my favorite... simpel is t lekkerst vind ik. macaroni koken, beetje al dente, je gaat m later nog bakken. kaas raspen, echt flink wat, minimamaal gelijk aan hoeveelheid mac(qua omvang). mac bakken met evt uitje en knoflook. als t bijna klaar is, vuur uit en kaas erdoor spatelen met wat gescheurde plakjes dunne ham. peper en zout naar smaak en voor de liefhebber wat ketchup drbij. smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/pastagerechten/macaroni-ham-kaas-2779.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1, kook de macaroni
2, snij blokjes Smack, tenminste dat gebruiken wij hier altijd maar je kan ook wel ham gebruiken
3, snij blokjes kaas of strooi geraspte kaas in de pan

hoe het moet:
je kookt de macaroni
je snijd de ham/Smack en kaas alvast
je giet de macaroni af
je gooit de kaas bij de afgegoten macaroni in een pan
je doet de Smack/ham erbij
even roeren

et voila!
eetsmakelijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel heel erg simpel. Lijkt me niet zo lekker eerlijk gezegd, vanwege het ontbreken van kruiden en groente.
Lekker en simpel;

Hamblokjes even bakken en een flinke prei in ringetjes even meebakken. Doe hier een blikje (470 gr) geconcentreerde champignonsoep en een half blikje water bij. Roerend verwarmen.
Doe de afgegoten pasta in een ingevette ovenschaal, verdeel het ham/soepmengsel erover en bestrooi met geraspte kaas.
Zet 10 min. in een voorverwarmde oven van 200graden C.

Pastaschotel met broccoli en kaas;

Kook de pasta beetgaar en kook de laatste 4 min. roosjes broccoli mee.
Doe ondertussen 200 gr. cheddar en 100 gr. Parmezaanse kaas (beiden geraspt) met 1 bekertje creme fraîche in een ovenvaste schaal en zet die op de pan waarin de pasta kookt. Roer voorzichtig tot de kaas gesmolten is. Haal de schaal van de pan en giet de pasta dan af. Vang wat kookvocht op.
Doe de pasta en de broccoli in de schaal en doe er 1 eetl. Pesto alla Genovese bij en 50 ml. kookvocht.
Meng alles enkruid met zout en peper.
Zet ca. 6 min. in een voorverwarmde oven van 225 graden C. De bovenkant moet mooi goudbruin zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt hier natuurlijk ook hamblokjes door doen, maar het hoeft niet persee.
amc
12 jaar geleden
In koekenpan 125 gram spekjes uitbakken, in vet flinke ui en bakje champignons meebakken, voeg op laatst de 300 gesneden hamblokjes toe.
Kook ondertussen de penne of macaroni ( 500 gram voor 4 personenvan harde tarwe) al dente in een grote pan met water en wat zout.
Schep de pasta met aanhangend kookvocht door de
spek/ui/ham/champignon mengsel.
Tenslotte een flinke hand geraspte (oude) kaas erdoor.
Op smaak maken met peper uit molen en zout.
Ook lekker is om 2 prei, heel fijn gesneden, er op het laatst er door te roeren.
Bronnen: