Tilapia buiten de koelkast ontdooien?

Ik ben vanmorgen vergeten de vis uit de vriezer te halen. Kan ik deze buiten de koeling laten ontdooien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5K

Antwoorden (6)

Ja, Maar hoe de temparatuur in de gaate. Vries hem niet meer in. En leg hem niet open neer.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft je magnetron geen ontdooi stand?
Of je oven, de mijn ontdooit in korte tijd.

Als je hem gewoon uit de diepvries haalt om te ontdooien zonder verdere hulp, duurt dat echt lang.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ehm... Ik heb geen magnetron. Heel stom eigenlijk.
Ivana
11 jaar geleden
Niks stom, ik heb hem ook niet.;)
Haal het uit de vriezer, spoel het af met koud water, daarna droogdeppen met keukenpapier, kruiden en bakken of de oven in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top! Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. Vis wel iets langer bakken dan op de verpakking staat, eet smakelijk.
Wanneer de vis in de oven of magnetron wordt bereid, hoeft de vis niet te worden ontdooit. De bereidingstijd is dan wel langer dan bij verse vis. Als de vis wordt gebakken, dan moet het wel vooraf worden ontdooid. Leg de bevroren vis daarvoor in de koelkast of houd de vis onder koud stromend water.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.visrecepten.nl/vragen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je er met je neus bovenop ligt wel...
eigenlijk moet je alles in de koelkast ontdooien, maar als je het een keertje vergeet, dan op een bord op het aanrecht of in een kastje, als je dieren hebt!, dan gaat het sneller, het ontdooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kan heel snel bacteriegroei ontstaan bij het ontdooien buiten de koelkast. Pas hier dus mee op!
Is je Tilapia verpakt in een zak? Leg het dan in een ruime bak met koud water en zet het onder de kraan. Zorg dat de kraan aan blijft staan met een heel klein straaltje. Het water wordt zo constant ververst en blijft ook koel.

Als het in een bak zit wordt het lastiger want het water moet wel goed in contact komen met de verpakking en de vis om de kou te kunnen afvoeren. Dan zou ik toch de ontdooistand van de magnetron proberen. Kies dan wel een hele lage stand want als de vis te warm wordt gaan de eiwitten stollen en krijg je een hele droge vis. Da's niet lekker.