Mag je ragout in een bakje, opwarmen in de magnetron? en zo ja hoelang moet het?

Ik had van het weekend een blik ragout opengemaakt. nu ben ik alleen en dan is 1 blik wel erg veel om in 1 x op te eten. heb de helft dus ook in een bakje gedaan, en in de koelkast gezet. nu heb ik hem mee genomen naar het werk, om op te warmen, maar kan en mag het wel eens in de magnetron? en zo ja, hoeang?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
13.9K

Antwoorden (4)

Ja dat mag.
Zorg dat je het bakje afdekt.
Tijd is afhankelijk van hoeveelheid.
Begin met een halve minuut en kijk dan of het warm genoeg is.

Toegevoegd na 50 seconden:
Tijd is ook afhankelijk van soort en wattage magnetron.
Daarom moet je met een korte tijd beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin maar met wat langer, te warm is beter dan proeven van te koud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik ben geen keukenprinses............LOL.
Ik ben meer van "trial and error".
Als uw bakje microgolf bestendig is mag u dit natuurlijk opwarmen op 350 W en zo een 4 minuten voor een portie van +/- 150 a 200 gram. Grotere hoeveelheden iets langer en omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het bakje maar geen goud, zilver of koper randje heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volg alle bovenstaande adviezen, maar stop de magnetron twee of drie maal tijdens het opwarmproces, en roer de massa dan even goed door elkaar. Het doorwarmen gaat dan gelijkmatiger en sneller en je krijgt een egaler produkt.