Kan ik een sponge cake invriezen?

Is het mogelijk om spongecake in te vriezen? Volgende week woensdag hoeft de taart pas klaar te zijn, maar als het mogelijk is wil ik nu alvast beginnen. Moet dit dan met vulling en marsepein etc of alleen de 'kale' cake?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.1K

Antwoorden (1)

Je kunt sponge cake inderdaad invriezen. Wordt ook veel gedaan met cupcakes e.d., die dezelfde samenstelling hebben.

Als je het gaat versieren en decoreren moet je even uitkijken met de materialen, maar meestal kun je dit alles invriezen. Kijk maar eens in de diepvries van de supermarkt: daar staan taartjes met slagroom, glazuur, marsepein e.d. allemaal in de vriezer, en ze smaken prima.