ik wil graag een running diner organiseren met de buurt. wie heeft daar ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat?

Antwoorden (1)

Een running dinner bestaat uit 3 gangen die volkomen verrassend zijn voor de deelnemers. Je eet dus bij buurtgenoten thuis. Elke gang weer op een andere locatie
bij én met andere mensen uit jouw buurt. Hoogstwaarschijnlijk krijg jij dan ook een gang toegewezen die je voor een aantal buurtgenoten moet gaan maken.
je weet per gang niet met wie je eet, waar je eet en wat je eet. Je 'rent' dus van adres naar adres en vandaar de naam. De avond wordt vaak afgesloten met een borrel in een horecagelegenheid in de buurt waar ervaringen en gerechten worden uitgewisseld.

Elke deelnemer krijgt voor aanvang 3 gesloten enveloppen met daarop een tijdstip waarop ze deze mogen openen. Wanneer het begint gaat de eerste envelop open en ga je naar het eerste adres voor het voorgerecht. In totaal zitten 6-8 pers.( waaronder de gastheer en / of de gastvrouw)bij elke gang aan tafel.
Op een vast moment openen alle deelnemers hun envelop om te kijken waar ze naartoe moeten voor het hoofdgerecht. Uiteraard is dit adres voor iedereen verschillend ( indien gewenst kunnen partners bij elkaar blijven die avond) Hetzelfde gebeurt na het hoofdgerecht weer voor het nagerecht.

Alle deelnemers bereiden zelf ook een gang. Een deelnemer krijgt enkele dagen van tevoren te horen welke gang en voor hoeveel personen hij of zij deze moet bereiden. Hier begint dan het echte rennen, want de kans is groot dat een deelnemer een voorgerecht eet als gast en voor het hoofdgerecht zelf gastheer/-vrouw moet zijn.
Het is de uitdaging om op tijd weer thuis te zijn om de laatste hand aan het gerecht te leggen en de gasten dan weer te ontvangen. Iedereen staat voor deze uitdaging
en dit zorgt dan ook voor hilarische momenten en genoeg gespreksstof.

Voor deelnemers wordt een bijdrage gevraagd die meestal incl. enkele consumpties is na afloop. Dit staat los van de kosten die je zelf maken moet voor de bereiding van een gang. De totale opbrengst wordt meestal besteed aan een goed doel.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Bedankt voor de uitleg!
Lijkt me heel omslachtig, maar wel leuk (als je buren tenminste een beetje leuk zijn hahaha!).
amc
12 jaar geleden
Tja, daar kom je dan echt wel achter, haha!