Koolsalade bij pizza in Zweden?

Weet iemand het recept van de koolsalde die je in Zweden altijd bij een pizza krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Het beste antwoord

* 1 sjalotje
* 1 kleine witte kool
* 5 el azijn
* 5 el citroensap
* 0,5 el witte basterdsuiker
* 1 el mosterd
* zout
* versgemalen peper
* 3 takjes dille
* 100 gram roze garnalen
* 4 knäckebröd

Snijd het sjalotje in dunne reepjes. Maak de kool schoon. Snijd hem in vieren en snijd of schaaf deze in dunne repen.

Roer de azijn, citroensap, suiker, mosterd, zout en peper door elkaar tot een gladde dressing.

Schep de reepjes kool en sjalot door de dressing en laat de koolsalade afgedekt ca. 2 uur in de koelkast staan.

Hak de dille en schep deze met de garnalen door de salade en verdeel de salade over 4 borden. Serveer met knäckebröd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit 'm niet is weet ik het ook niet meer...dank u!