Ik wil sommige baksels met eigeel gaan bestrijken. Maar hoe reinig ik het kwastje? Er blijft toch altijd wel wat eigeel tussen de haartjes zitten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt het kwastje afwassen met heet water en afwasmiddel. Daarmee krijg je het prima schoon. Of je kunt het kwastje in de vaatwasser doen. Omdat houten steeltjes met haren niet heel goed tegen het schoonmaakmiddel in de afwasmachine kunnen zou je kunnen overwegen om een kwastje te kopen op basis van siliconen. Dit is veel hygiënischer en kan goed tegen hitte. Je kunt er niet alleen eigeel mee bestrijken, maar je kunt er zelfs een hete poffertjespan mee invetten. En het kan prima tegen de afwasmachine. Toegevoegd na 6 minuten: Beste is een siliconenkwastje die je van de steel kunt afhalen. Ik heb de mijne gekocht bij de blokker.

Altijd met koud water, nooit met heet, want dan krijg je gekookt ei tussen de haartjes. Met je handen de haren uiteen doen en dan goed afspoelen. Je kan met je vingers controleren / voelen of er nog ei tussen zit. Toegevoegd na 39 seconden: Ik bedoel: niet gekookt, maar wel gestold ei. Het idee is hetzelfde uiteraard.

Probeer eens een pannetje met water en wat soda, en leg het kwastje daarin, gas aanzetten en kook het uit. Zo wordt het hygienisch schoon.

De haartjes even door de azijn en het eigeel verdwijnt als sneeuw voor de zon, daarna hoeft het borsteltje alleen maar goed afgespoeld te worden met lauw water.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100