mag je spinazie uit een potje opwarmen in de magnetron?

mag je spinazie uit een potje opwarmen in de magnetron en is dat gezond en hoelang moet ik m warmen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6K

Het beste antwoord

Jazeker mag dat. In een schaaltje doen en verwarmen gedurende ongeveer 30 seconden (afhankelijk van het vermogen van je magnetron). Vermoedelijk is dit zelfs gezonder dan het in een pannetje op het gas te verwarmen, omdat dat langer duurt.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens.

Andere antwoorden (3)

Uit het potje of pakje halen en vervroren in een microgolf potje doen, maar wel met een deksel op.
Een pakje van 450 gr. mag u op 500 Watt gedurende 12 minuten in de microgolf zetten.
Halfweg room toevoegen en even omroeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dit antwoord betreft een groot blok bevroren spinazie. Daar gaat de vraag niet over!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over welke hoeveelheid hebben we het dan ? Is het dan nog vervroren ? Staat niet in uw vraag, vandaar het misverstand. Vergeten vermelden dat dit absoluut kan zonder verlies aan smaak of gevaar voor de gezondheid, ik doe dit regelmatig.
Amadea
11 jaar geleden
Spinazie in een potje is niet bevroren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dat geval 350 Watt 2 a 3 minuten, de aller eerste keer na 2 minuten en controleren.
Zo een kleine hoeveelheid nooit op vol vermogen opwarmen want dat is moeilijker te regelen en het zou best kunnen dat het binnenin nog koud is terwijl de rest al veel te heet.
corzijlstra
11 jaar geleden
Waarom room toevoegen? Ik vind gewoon bladspinazie lekkerder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het gewoon lekker, elk zijn smaak.
je doet de spinazie op een bord en in de magnetron, op
1 minuut, dan met de vork even roeren en nog een halve
minuut, klaar.
ja, dat is gezond, er mankeert niets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is weinig bekend maar de magnetron maakt het eten dood,dus geen vitamine.Google maar eens.