Als 1 diepvriespizza 13 minuten in de oven moet, hoe lang moeten dan 2 dezelfde pizza's tegelijk?

Op de verpakking van een diepvriespizza staat dat deze 11 tot 13 minuten in een voorverwarmde oven moet. Nou wil ik 2 dezelfde diepvriespizza's tegelijk in de oven doen. Moet ik me nou aan de op de doos aangegeven tijd houden, of moeten ze er langer in? Moet de temperatuur ook anders?

Toegevoegd na 3 dagen:
Voor de wijsneuzen onder ons, die dit schijnbaar een domme vraag vonden; ik heb het uitgeprobeerd en de aangegeven tijd voor 1 pizza gaat dus niet op voor 2 pizza's...tenzij je van laffe deegschijven houdt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
23.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mocht je het jezelf nog steeds afvragen, plus minus 16 minuten.

Antwoorden (4)

In de oven kun je gewoon dezelfde tijd en temperatuur aanhouden. Als het gaat om bijvoorbeeld een groot stuk vlees is het iets anders, dan duurt het langer tot de temperatuur het midden heeft bereikt, maar bij zoiets als een pizza hoef je daar geen rekening mee te houden, zoals je moet doen bij een magnetron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt van je oven af enwel van het vermogen. bij een hoog vermogen heeft je oven het niet zo moeilijk on de temperatuur op bv 240 graden te houden en moeten de twee pizzas tegelijk ook maar 13 min (vroeger een gasoven). Heb je een klein elektrisch oventje dan kan dit echt wel uitmaken, dan koelt alles te veel af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de pizza's naast elkaar passen kun je dezelfde temperatuur en tijd aanhouden.
Als ze op twee roosters/blikken boven elkaar staan kan de ene pizza de andere afschermen en moet je waarschijnlijk een paar minuten langer verwarmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is weer niet zo bij een heteluchtoven!
gevoelsmatig zou je zeggen 26 minuten . maar je moet er wel rekening mee houden dat het langer zal duren. je hebt namelijk warmte nodig om het dubbel gewicht te verwarmen en te ontdooien. afhankelijk van het vermogen van je oven zal dit een bepaalde langere tijd in beslag nemen. en wel door het volgende. als je een pizza verwarmd en ontdooid dan zal bv na 5 minuten de oven gaan moduleren om dat de temperatuur is bereikt. bij 2 pizza zal dit later gaan gebeuren en ook minder. als je een groot vermogen oven hebt bv 2200 w dan heb je goede kans dat het nagenoeg even lang gaat duren. eet smakelijk