Hoeveel suikerwater moet ik bij 250 ml slagroom doen in een slagroomspuit met gaspatronen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
29K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe er geen suiker in. Dat doe ik er altijd over als het in mijn schaaltje zit. Dan kan ik de hoeveelheid zelf bepalen.

Antwoorden (4)

Niets, de slagroom gaat er altijd puur in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Suikerwater?? je moet er gewoon twee scheppen suiker bij doen, evenveel als je gewend bent te doen bij gewoon kloppen met de mixer..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kook suikerwater 1:1 bv. 200cc water en 200gr. suiker tot de suiker is opgelost. Op de hoeveelheid slagroom doe je dan 10% suikerwater of als je de slagroom zoeter wilt hebben iets meer. Het suikerwater wat je over hebt kun je in een flesje in de koelkast een paar weken bewaren om steeds weer te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt weleens aangeraden om suikerwater te nemen opdat de spuitmond niet verstopt. Je kunt echter beter
poedersuiker nemen en dit goed op te laten lossen.
Ook extra fijne suiker kan je gebruiken en dit even in de room laten staan voor je de sifon gaat gebruiken. Even schudden voor gebruik om het te vermengen.
Suikerwater verdunt de slagroom namelijk.
De fles goed schudden voor het spuiten geeft ook al dikkere room.

Als ik nog een tip mag geven;
Bij gebruik moet de fles altijd koud zijn. Als hij op kamertemperatuur is zal hij dunne en schuimige slappe slagroom geven.
Wat zeker stroringsvrij werkt is vloeibare Natrena.Een paar druppeltjes is genoeg, je slagroom verdunt dan niet.
amc