Hoe maak je de echte muffins zoals bij de banketbakker?

Huis tuin en keuken recepten dat heb ik al. Dus alleen de originele recept graag, alvast bedankt!

Toegevoegd na 6 uur:
Zoals bij ah of de bakker,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is niet één, uniek, origineel recept.

Antwoorden (3)

Originele Amerikaanse Muffins.

Ingrediënten:

240 gr Bloem
120 gr Suiker
1/2 theelepel Zout
2 theelepels Bakpoeder
1 Ei
120 ml Melk
60 gr Boter

Bereidingswijze:

Vet een muffinbakvorm in met boter.

Doe de bloem, suiker, zout en bakpoeder in een kom.
In een pannetje de boter laten smelten. Kluts het ei met de melk en voeg er de gesmolten boter aan toe.

Meng de droge ingredienten samen met de gesmolten boter. Kort maar stevig roeren zodat het deeg los komt van de kom. Het moet een mooi geheel worden. Gebruik géén mixer !!!

Doe het deeg in 8 muffinvormpjes en zet het 20 minuten in de oven.

Toegevoegd na 42 seconden:
http://www.koopmans.com/mijn-bakboek-verzamel-je-recepten/bakboeken/ellies-recepten/originele-amerikaanse-muffins/747/

Toegevoegd na 5 uur:
Hier heb je nog meer verschillende en lekkere recepten:

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=176966
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Muffins met bosbessen.
ingrediënten:

190 g patisseriebloem
190 g speltbloem
1 eetlepel bakpoeder
130 g bruine suiker
130 g boter
2 eieren
25 cl melk
190 g bosbessen
bereiding:

Een tip vooraf: bij patisserie is het erg belangrijk dat je je ingrediënten goed afweegt. Alleen zo krijg je een geslaagd resultaat
Doe de speltbloem en de gewone patisseriebloem in de mengbeker van de keukenmachine.
Zet een pannetje op een zacht vuur en smelt er de boter in.
Voeg intussen het bakpoeder en de bruine suiker toe aan de bloem.
Opmerking: Wie van een iets zoeter gebakje houdt mag er gerust tot 50% extra bruine suiker aan toe voegen.
Plaats de mengbeker in de machine en laat de droge ingrediënten kort mengen op lage snelheid.
Neem een maatbeker en meet de juiste hoeveelheid melk af.
Breek de eieren en doe ze in de mengbeker met bloem en suiker.
Laat de machine rustig draaien en schenk er even later de melk bij. Giet vervolgens ook de gesmolten boter bij het beslag.
Laat de machine nog een minuutje draaien tot je een homogeen beslag krijgt.
Giet nu de bosbessen bij het beslag, en spatel ze er gelijkmatig door.
Neem de bakplaat voor kleine cakes erbij. Plaats in elk vormpje een papieren cup.
Verwarm de oven voor op 210°C.
Spatel het beslag in de spuitzak. Snij de tip van de zak af. (Let erop dat de opening net groot genoeg is om de bosbessen door te laten.)
Vul elk ormpje tot net onder de rand met het beslag (ongeveer 2/3 van het vormpje).
Bak de muffins goudbruin in de oven op 210°C, gedurende 20 minuten.
Tip: Controleer het resultaat, want de baktijd kan afhankelijk zijn van het type oven. Prik in een muffin met een metalen pen of een satéstokje. Als er geen beslag aan de prikker blijft kleven, zijn de cakes gaar.
Haal de muffins uit de vormpjes en laat ze afkoelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je ziet al wat is een echt origineel recept?

origineel van de bakker? welke bakker?
er zijn 1000de originele recepturen van bakkers

maar om even toch een lijn te kunnen trekken.

de volgende 2 recepturen komen uit het boek "basisrecepturen" van de "leermiddelen serie voor koks in opleiding" van svh ( stichting vakbekwaam horeca, deze nemen ook de officiële examens af op scholen)

dit word door mij beschouwd als HET originele basis receptuur.

het eerste receptuur is volgens de warme methode:

http://passie.horeca.nl/content/15593/Het_maken_van_cakebeslag_met_de_warme_methode.html

de 2e volgens de koude methode:

http://passie.horeca.nl/content/15478/Het_maken_van_cakebeslag_met_de_koude_methode.html

het verschil tussen deze 2 methodes is dat bij de warme Geen Garnituur als rozijntjes toegevoegd kan worden.
deze zullen namelijk naar de bodem zakken