hoe te koken voor 10 personen op de camping?

we gaan in de zomer gezellig met 10 meiden van 16 naar een jongerencamping op terschelling. We willen niet iedere dag patat pizza enz eten, maar ook zelf bijvoorbeeld knakworstjes, aardappelen, soep, eitjes enzovoort kunnen maken. Hoe kunnen we dit doen? We hebben geen gasflessen en maar 5 ampere stroom. Kleine gasbrandertjes, zijn deze duur? Of is er een soort goedkope kleine bbq om mee te nemen? Iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Ivana
11 jaar geleden
Houd er rekening mee, dat je niet altijd open vuur mag maken
op de camping. Ter voorkoming van duinbranden en bij een bepaalde windrichting is open vuur verboden. Soms mag dan wel gebruik worden gemaakt van een electrische BBQ, maar dat is nooit van te voren te zeggen.
Campinggas mag altijd worden gebruikt, maar op de kleine campinggaspitjes krijg je het eten voor 10 man niet klaar, dan heb je iedere dag een nieuw tankje nodig.
Als je gaat kamperen moet je een goede uitrusting hebben, anders wordt het een grote zooi.
Je moet tevoren met elkaar afspreken of je een behoorlijke gas-tank met tweepitter ergens kan lenen, of je moet met zijn allen afspreken waar je gaat eten en wat. Het is niet zo erg als je brood eet voor een paar dagen, als je daar vleeswaren en tomaten, appels en bananen bij eet, ben je toch goed gevoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak is er op een camping gelegenheid om bij de afwashokken ook te koken.. Informeer even bij de camping of op hun website dan kun je daar gewoon gebruik maken van de vaak elektrische pitten.. Neem wel eigen potten en pannen mee..

Het beste antwoord

Bij onder andere Blokker koop je goedkoop een bbq, als je dat bedrag met z'n tienen deelt, ben je voor minder dan 2 euro per persoon klaar en daar heb je later ook nog iets aan, als je hem goed schoonmaakt tenminste.
Op een bbq kun je ook koken, door er een dun pannetje op te plaatsen en bakken op aluminiumfolie, dus wees creatief.
fijne vakantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan zijner niet veel mogelijkheden om te koken, misschien is dit de oplossing?

Toegevoegd na 1 minuut:
Verkrijgbaar bij de xenox.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak van 3 stokken een 3-poot. Hang er een grote pan in met 3 kettingen. Maak van gesprokkeld hout een vuurtje er onder en maak een-pans-gerechten.
Op www.kokenopdecamping.nl vind je heel veel recepten van dingen die je in één pan kunt maken. Kijk dan vooral bij de rubriek 'skottel'.
Vraag wel na of je op de camping met open vuur mag koken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bij de Action een BBQ Vuurkorf kopen voor 19,95 euro.
Heel makkelijk om hier op te koken voor 10 personen je kunt er zelfs pannen opzetten en natuurlijk ook om te bbqen. Wil je het nog gezelliger maken dan doe je er 's avonds hout in dan heb je een gezellig houtvuur, en kun je er ook nog marshmallows roosteren. Wat wil je nog meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is een eenpits gasbrander en ik heb ze weleens bij de axion gezien, voor een paar euro,ik geloof een euro of 6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga hetzelfde doen, maar wij gaan toch gewoon een kleine gasfles meenemen en een pitje. Misschien een idee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vond zojuist deze: http://www.bol.com/nl/p/tristar-bakplaat-bp-2958/9000000011789482/#product_images
misschien dan ook wat voor jullie, als jullie ook zelf wat willen bakken en wat handiger dan een gasfles met een pitje.
Koop in en campingwinkel een kleine waterkoker of magnetron die gebruiken ongeveer 500 wat.
Ook hier kun je broodjes mee warm maken.
Er zijn diverse attributen te koop voor te kamperen die maar heel weinig stroom gebruiken .
Je kunt natuurlijk niet alles te gelijk gebruiken maar een gasfles met eventueel een alu gaskomfoor daar kom je al een heel eind mee.
Kijk een bij De Wit of xenos ook die hebben deze kampeerartikelen.
Allemaal met z`n allen bijleggen en je kunt koken zoveel en lekker als je wil.
Zo kun zowel elektrischs als op een kampeerwijze iets klaarmaken.
Veel plezier .
11 jaar geleden
schaf met elkaar een Scottelbrai aan , een wok op gas.Ideaal voor al jullie eten én er is vast wel een vader of moeder die hem erna wil overnemen...en van Tefal zó schoon!En roerbakken alles erin en hupsekee, succes en smullen maar!