Ik heb een bereide vol-au-vent niet lang genoeg opgewarmd. Is dat gevaarlijk?

Hallo!

Ik heb zonet voorbereide vol-au-vent uit de magnetron gegeten. Echter was de kip niet super warm, ook niet koud, maar dus niet lang genoeg opgewarmd en plots vroeg ik me af of er risico’s zijn op een ziekte hierdoor. Weet iemand of ik me ongerust moet maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het enige waar jij je zorgen over zou moeten maken is een eventuele salmonella-vergiftiging of voedselvergiftiging. Dit KAN ontstaan als de kip enige tijd niet koud genoeg is bewaard. Echter, de salmonella werkt meestal zo snel, dat je er NU (ruim een kwartier na je vraagstelling) al misselijk van zou zijn. Bovendien zou je al snel iets vreemds hebben geproefd. Meestal zijn problemen na gewoon braken weer over. De links gaan over de zwaardere vormen van salmonella-vergiftiging en zijn zelden of nooit van toepassing op het eten van een stukje koude kip.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Salmonella
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedi...
https://www.rivm.nl/salmonella

Zoals ik het lees ( voorbereide ) was je kip wel gaar maar niet warm. Als het rauw was, dan kan je er wel last van krijgen. Maar nu denk ik dat je grootste last een minder smakelijk hapje was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100