Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik eten aan huis bezorgen?

Ik ben een hobbykok en vind het erg leuk om te koken. Heb ook al heel wat jaren ervaring om voor grote groepen te koken. Nu heb ik komende zomer geen werk (ook geen uitkering of andere inkomsten). Nu zou ik graag deze zomer een paar keer bij mensen thuis eten willen bezorgen. Dit kan zijn bijvoorbeelden een complete rijsttafel of een bourgondisch gourmet. De prijs die ik hiervoor vraag is dan slechts de kostprijs, matrialen, reiskosten en eventueel andere gemaakte kosten. Ik zal dus geen dikke winst maken.

Heb er over nagedacht om mij in te schrijven bij de KVK maar dit is slechts voor een korte periode en ook niet winstgevend.

Wie kan mij helpen met meer informatie, of dit mag of hoe er een manier is dat dit wel mag. Het gaat hier dus om als ik geluk heb misschien 3 a 6 keer in de zomer bij mensen thuis hun eten te bezorgen.

Hoop dat er mensen zijn met tips.

Ps ik sta al ingeschreven bij thuisafgehaald.nl maar misschien zijn er meer van zulke sites. (liefst zonder betaling anders moet ik dit weer doorrekenen aan de klanten).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
9.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

tot 5-6 duizend euro/j is er geen probleem met de belastingdienst en kun je gewoon net als marktplaats-activiteiten, eten verkopen, of je auto verhuren of allerlei andere dingen doen/maken/verkopen/verhuren tegen betaling zonder daar problemen mee te krijgen.

wat betreft publiciteit weet ik er niet zo veel van. je zou een simpele site de lucht in kunnen gooien, gratis en voor niets via bijv weebly, als je foto's hebt, hebt je het hele verhaal klaar binnen een uur. of je zet alles op thuisafgehaald.nl, met info erbij mbt je specialiteiten (gatering aan huis, soorten eten, prijzen etc).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden