Hoe kan ik champions bereiden als ik ze gebruik als vervanger voor vlees?

Ik gebruik champignons als vleesvervanger omdat ik aan het afvallen ben. Nu zou ik graag wat tips krijgen over hoe ik de champignons (witte, kastanje, portobello) nog meer zou kunnen bereiden en eventueel met welke kruiden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, champignons zijn een groente, en GEEN goede vleesvervanger. Een goede vleesvervanger moet namelijk eiwit en bepaalde vitamines bevatten, en die zitten niet in champignons., Wel in bijvoorbeeld peulvruchten, noten of zuivel. Als je bij de maaltijd voor de consistentie en de smaak champignons gebruikt in plaats van vlees is dat prima, maar eet er dan wel een andere eiwitbron bij (bonen, een saus op basis van melk, iets met kaas ofzo, gemengde noten, dat werk). Toegevoegd na 1 minuut: Voor recepten kun je natuurlijk prima terecht op Internet ; de champignon is een allemansvriend die je werkelijk overal mee kunt combineren in alle mogelijke vormen en op alle mogelijke bereidingswijzen ; hier beginnen met recepten geven wordt het een recepten-site, dat lijkt me niet de bedoeling.

Bronnen:
http://www.food-info.net/nl/national/ww-ch...

Champions moet je niet eten, die moet je wegsmijten en nooit meer kopen! Gatverdamme wat een gore dingen! Maar dat is mijn mening. Ik maak ze wel klaar voor mijn vriend, die vind ze echt heerlijk! Je kan ze bereiden in een grilpan met wat olijfolie en knoflook. Je kan het steeltje eruit snijden en de eetbare stukjes van de steeltjes fijnsnijden mengen met paprika dit bakken met wat kruiden en vervolgens in de champion doen en dan 20 minuten in de oven. Je kan ze roerbakken met roerbakgroente. Je kan ze mee smoren met groente. Volgens mijn vriend is het allemaal lekker wat ik er mee maak. Ik zelf vind het allemaal even goor, alleen de geur al, dus of het echt lekker is weet ik niet :-)

Sauteren in een gietijzeren of roestvrijstalen pan met een beetje ghee. Dan krijgen ze een grillsmaak en een romige smaak en zien ze er ook nog eens fantastisch uit. Je hoeft ze niet eens te kruiden, want champions hebben veel smaak en bevatten van nature de smaakversterker Mononatriumglutamaat. Je kunt wat uitjes meebakken en een beetje zout of paprikapoeder over de champions doen voor nog meer smaak. Je kunt ze ook bakken in een pan waar je biefstuk in hebt gebakken voor nóg meer smaak, dus als iemand anders in je huis wel vlees eet, zou je dat kunnen gebruiken. Toegevoegd na 1 minuut: Als je een fan bent van knoflook kun je dat ook toevoegen.

*Aangenaam : champignons zijn wel heerlijk. En als je minder vlees wilt eten, dat is prima. Voor in een pasta-saus: gehalveerd stokje er uit, even licht gebakken met uien, knoflook, peper, zout, paprika in stukjes met tomatenpuree en nog wat verse tomaten in stukjes, rozemarijn en tijm er bij = heerlijk. Je kunt ze ook gewoon gehalveerd of als je hele grote hebt in vieren gesneden in een koekenpan leggen met een beetje zonnebloemolie en gewoon bakken en omdraaien om de andere kant te bakken. Tegelijkertijd in een andere koekenpan of in een braadpan kun je aardappelen met een uitje bakken in een beetje zonnebloemolie met peper, zout en tijm erg lekker, schaal sla/rauwkost erbij. Als smaakmaker in de keuken is een ui erg belangrijk. Ook als je wel vlees eet (op een andere dag) begin met een uitje in de pan, haal het uitje er uit, braad je vlees aan en daarna kan de ui er weer bij (anders verbrandt de ui). Wat je ook maakt : vergeet niet te veel van iets is niet goed. Succes met afvallen! en eet smakelijk ! Toegevoegd na 6 minuten: je kan ook nog lekkere champignonsoep maken, daarvoor moet je even op zoek gaan, smulweb bijvoorbeeld heeft gemiddeld heel veel recepten per onderwerp, dus even zoeken.

Een duits recept: Zet een grote koekenpan op het vuur, Doe er een scheut olie in voorkeur olijfolie (is gezonder dan zonnebloen olie) Doe de kleine witte champignons heel in de pan roerbak deze op een hoog vuur, als de champignons bijna gaar zijn bestrooi je deze met paprika poeder. Smullen maar !

De champignon is niet geschikt als vleesvervanger, al zit hij wel vol eiwit en ijzer. de voedingswaarde van de champignon komt eerder overeen met groente. Je kunt het vlees wel af en toe vervangen door champignons als je het combineert met melkproducten. Te denken valt dan aan; Champignonsoep met room, pasta saus met champignons en room, gebakken en gegratineerd met kaas enz. Je kunt ze bakken, grillen, wokken, frituren of meekoken. De champignon is echter ook zwaar verteerbaar. Dit betekent dat het lang duurt voor hij verteerd is. Zorg dus altijd dat je goed en lang kauwt, om hem zo fijn mogelijk te malen voor hij in je maag terechtkomt. Heerlijk zijn bijv. gevulde portobello's; Vul 4 hoeden met 100 gr. gorgonzola, 25 gr. grofgehakte walnoten, een paar sprietjes tijm en piepkleine flintertjes boter. Je kunt ze nu ook bewaren in de koelkast als je gasten verwacht en ze dus makkelijk enkele uren van tevoren maken. De gevulde portobello's zet je dan op de bakplaat en bakt ze 10 min. in een oven van 200 graden C. Lekker en toch volwaardig met een frisse salade erbij en wat dressing. Algemene tips; Was ze niet in water maar borstel ze af met een zacht borsteltje. Haal ze ruim van tevoren uit de koelkast. Bij de bereiding op kamertemperatuur, is het vochtverlies kleiner en de smaak beter. Extra lekker; laat een uitje of sjalotje meebakken en voeg op het eind wat bieslook toe. Bak oesterzwammen met een versnipperde ui en 2 geplette knoflookteentjes. Roer er op het laatst zure room, versgemalen peper en zout door. (heerlijke pastasaus) Voor een toast met champignons wrijf het brood eerst in met knoflook. Alle soorten kweekchampignons vormen een goede garnituur bij gebakken kalfsvlees, gebraden rundvlees, wild en gebraden gevogelte. Ze passen minder goed bij lamsvlees. Verpakte gerechten in bakpapier of alufolie (en papillot) winnen aan smaak als je fijngesneden champignons of oesterzwammen erbij insluit. Bij gestoomde visfilets op een bedje van tomatencoulis of salsa en erbij repen oesterzwam in boter gebakken. Bak eerst paddestoelen in een antiaanbakpan in een klein beetje boter. Giet er dan met melk losgeklopte eieren bij en kruid met peper en zout. Voilà, een heerlijke omelet. Fijngesneden krulsla, rauwe champignons in plakjes, partjes tomaat of halve kerstomaatjes en plakjes hardgekookt ei, vermengen als salade met een vinaigrette met geperst knoflook, bieslook en dragon.

je kunt ze in alle vormen bereiden, dat maakt niet uit voor de voedingswaarde. gebakken, soep, gestoofd.. Champignons vallen qua voedingswaarde in het groentevak.

Champignons zijn een prima vleesvervanger. Die onzin over eiwit is niet relevant en vitamines en mineralen ook niet. Een veganist (iemand die geen vlees/eieren/zuivel eet), kan op lange termijn (jaren) een B12 tekort krijgen. Bereidingswijze champignons. Braden: (De meest populaire manier om paddenstoelen te bereiden) Voor elk acht ons paddestoelen, smelt één eetlepel boter of één eetlepel olie in een grote koekenpan. Voeg de paddenstoelen toe. Braad en roer tot ze goudbruin en de vrijgekomen sappen verdampt zijn, ongeveer vijf minuten. De magnetron: Paddenstoelen koken zeer goed in de magnetron. Eenvoudig schoon te maken en koken als volgt: Zet acht ons dik gesneden champignons in een magnetronbestendige kom (geen olie of boter nodig); te dekken en op de hoogste stand gedurende twee tot drie minuten al roerend een keer koken. Roosteren: Plaats paddestoelen in een ondiepe ovenschaal, bestrooi ze met een beetje olie en rooster in een 230 graden C oven, af en toe roeren tot het bruin is, ongeveer 20 minuten. Grillen: (Heeft de voorkeur bij grotere paddenstoelen zoals Portabellas en shiitakes) Licht bestrijken met olie om ze vochtig te maken en breg het op smaak met zout en peper. Grill 4 tot 6 minuten aan elke kant. Kruiden: Paddestoelen zijn zeer vergelijkbaar met vlees en andere groenten. Vrijwel alle kruiden gaan goed met champignons. Overigens is het verschil niet heel groot qua calorieën. Als je iedere dag 200g rauwe paddestoelen verwerkt in je eten in tegenstelling tot 100g kipfilet, krijg je per dag ongeveer 100 kcal minder binnen. Dat betekend dat als je normaal gesproken stabiel in gewicht ben en je veranderd alleen het vlees in paddenstoelen dan verlies je ongeveer. 1 kilo per 2-3 maanden. Als je normaal 200g kipfilet of vetter vlees eet dan is het verschil 1 kilo in 1 maand.

Toast met champignons 4 plakken wit brood (+/- 2 cm dik)1 fijnversnipperde sjalot boter 5 takjes platte peterselie 1 teentje look 1 scheutje balsamico azijn 600 g parijse champignons bereiding Koop een ongesneden wit carrébrood. Snij voor elke toast een boterham van zo’n 2 cm breed van het brood. Verwijder ook de broodkorsten, waardoor je een dikke vierkante toast overhoudt. Smelt een grote klont boter in een pan, op een zacht vuur. Smeer de sneden brood aan de beide zijden in met de gesmolten boter. Schuif de sneetjes brood in de oven en toast ze krokant op 175°C. Maak de champignons proper en snij ze in grove stukken. Versnipper ook een sjalot en plet een teentje look. Neem een pan en smelt er een klontje boter in, op hoog vuur. Kleur de champignons aan, en voeg tussendoor nog een klontje boter toe. Zet het vuur lager en voeg dan de sjalot en de look toe. Versnipper de peterselie, en voeg het groen toe. Druppel wat balsamico over de pan en voeg wat peper en zout toe. Schud alles door mekaar. Leg op elk bord een warme toast en schep er een royale hoeveelheid champignons over.

Bronnen:
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-ko...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100