Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het verschil tussen gewelde en gedroogde pruimen?

Ik heb gedroogde pruimen nodig in een recept, mag ik ook gewelde nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
29K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je het recept moet doornemen. Als het recept voorschrijft dat je de gedroogde pruimen moet wellen, kan je die stap overslaan. Als je echt de droge pruimen moet gebruiken, loop je kans dat het eindproduct te soppig wordt.
Dus even goed doorlezen en zien wat er met de pruimen gedaan moet worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewelde pruimen zijn pruimen die eerst gedroogd zijn en die daarna weer vocht hebben opgenomen.
Het kan dus zijn dat als je gewelde pruimen neemt i.p.v. gedroogde, dat het uiteindelijke product te nat wordt.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gedroogd fruit kun je wellen in een vloeistof. Een gedroogde pruim (ongeweld) is dus niet in een vloeistof gelegd om zich vol te zuigen. Een vloeistof kan een likeur zijn, wijn of gewoonweg water.

Je pruimen worden zachter (en lekkerder) als je ze 2 uur laat wellen in wat lauwwarm water.

Het verschil is dus: gedroogd is gedroogd en geweld is gedroogde vrucht in vloeistof doen voor enkele uren zodat ze zacht worden en lekker.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding