kan iemand mij vertellen hoe je kurkurma in poedervorm op een lekkere manier kan eten of drinken,ik krijg het niet door mijn keel?

ik vind de smaak zo vies dat ik het niet weg krijg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom neem je geen capsules
Reddie
11 jaar geleden
Waarom eet je dan kurkuma? Het wordt gebruikt als smaakmaker in gerechten. Het is geen voedingsmiddel.

Het beste antwoord

Kurkuma mag niet alleen gebruikt worden, omdat hij door het lichaam slecht wordt opgenomen en niet door de darmwand geraakt. Het is noodzakelijk zwarte peper aan kurkuma toe te voegen. Dit vergemakkelijkt de opname van kurkuma door het lichaam met factor 1000, soms zelfs 2000!

Wat men ook moet weten over kurkuma, is dat hij in olie moet opgelost worden (bij voorkeur in olijfolie). In de praktijk wordt dikwijls aanbevolen kurkuma toe te voegen aan sausen, vinaigrettes en andere bereide gerechten (soep, groenten, rijst, deegwaren...).

Voeg dus elke dag een halve koffielepel kurkuma toe aan uw gerechten en vergeet er ook geen (zwarte) peper bij te doen.
Goed om te weten: de verschillende kerriemengsels mogen slechts 1/5 of minder kurkuma bevatten. U doet er dus goed aan kurkumapoeder te gebruiken in plaats van kerrie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jee, dat wist ik niet, van die slechte opname en de peper!
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier kan ik wat mee.bedankt.cor

Andere antwoorden (2)

Koop capsules.
Als jij maar sterk genoeg gelooft in de helende werking van dat kruid, dan is er wel een manier om het weg te krijgen.

http://www.vitaminesperpost.nl/Kurkuma-extract.html?gclid=CKXNr7Lw3q8CFU8f3godvCktDA

Er worden allerlei geneeskrachtige eigenschappen aan toegeschreven, maar afhankelijk waar jij het voor wilt
gebruiken is er ook wel een alternatief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bak het eventjes in olijfolie samen met een klein beetje kerrie om de smaak te neutraliseren en dan bij gerecht of saus voegen.