Ik heb dindag een schnitzel uit de vriezer gehaald en deze in het bakje en al in de koelkast gezet(niet gebakken) kan ik deze nog eten vanavond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel! Ik heb hem net gebakken en smaakte prima!

Antwoorden (4)

Ja, dat kan nog wel als het goed gekoeld is geweest. Voor het ontdooid is duurt het ook wel een uur of 12.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even goed ruiken. Zeker als het varkensvlees is, ruik je ONMIDDELLIJK of je het nog kunt eten of niet.

Hangt er een beetje van af waar de schnitzel gekocht is en of hij in de winkel / tijdens het productieproces bevroren is geweest - hoe snel, kort of diep ook. Maar dinsdag eruitgehaald ; dat zou eigenlijk nog gewoon eetbaar moeten zijn.

Maar nogmaals : gebruik je neus, dan weet je het zeker. Wel goed doorverhitten als je hem opeet, maar dat is voor schnitzels eigenlijk standaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra die schnitzel van de vriezer in originele verpakking direct in de koelkast is gelegd en gebleven zou het moeten kunnen maar dan moet hij vandaag wel gebakken en gegeten worden. (Inderdaad even ruiken kan geen kwaad).

Hier een site waarop je precies kunt zien hoelang je iets kunt bewaren en hoe voor elk stuk vlees en hoe je het kunt ontdooien.

http://www.dynamicmeat.nl/index.php?k_full=yes&set_id=27
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat heel erg afhankelijk van wat voor schnitzel het eigenlijk is ? kalfs-, varkens- of kipschnitzel?

Advies

Kalfsschnitzel : geen probleem
Varkens- en kipschnitzel : ik neem geen risico ! Weg ermee !