In Aziatische landen, Afrika en sommige Zuid-Amerikaanse landen worden veel vezels gegeten. Je kunt stellen dat, daar waar mensen dichter bij de natuur leven, zij ook gezonder eten.

In Westerse landen en ver ontwikkelde landen waar de consumptiemaatschappij overheerst wordt veel minder vezels gegeten. Daar ligt de nadruk op veel slechte koolhydraten en vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Overal waar de westerse cultuur weinig voet aan de grond gekregen heeft worden doorgaans meer vezels gegeten dan waar dit niet het geval is. Die westerse cultuur staat voor geraffineerde voedingsmiddelen als suiker, wit meel en andere voedingsmiddelen waaruit bestanddelen als vezels verwijderd zijn.