Wat zit er in mosselkruiden?

En zeg nou niet "Dat staat op het zakje", want ik heb er juist geen in huis ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
64.5K

Het beste antwoord

Inhoud kruiden:
grof gesneden laurierblad, peterselie, selderij, peper, ui, prei en een vleugje tijm evt mosterd

Aan het water, bouillontablet en blokjes tomaat toevoegen.
Of soepgroenten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kruidenmengsels die je kant-en-klaar in de supermarkt koopt bevatten vaak 85-90 % zout. In de winkels van turken, chinezen, indonesiërs, etc. vind je vaak wel echte kruidenmengsels.

Toegevoegd na 1 uur:
Wat er onder andere wel in zit;
Kervel, bieslook, peterselie, ui, prei, paprika
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mosselkruiden bestaat uit gedroogde groenten zoals stukjes ui, wortel en prei. Verder maken kruiden zoals peterselie en selderijblad deel uit van dit product en tot slot zonnebloemolie en peper.
http://www.roemvanyerseke.nl/pagina/2/73/Mosselkruiden/
Wij gebruiken altijd verse soepgroente in onze mosselpan.
Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt zelf een mix samenstellen van gedroogde knoflookschilfers, gedroogde peterselie en gedroogde pikante pepertjes. Nakruiden met gemalen peper en zout.

De meest gebruikte kruiden zijn; gedroogde stukjes wortel, ui en prei en kruiden als peterselieblad en selderijblad maken er ook deel van uit, evenals versgemalen peper en een scheutje olie, bier of witte wijn.
Deze gedroogde kruiden worden vaak samen met verse groenten toegevoegd aan de mosselen en verspreiden dan hun geur en smaak tijdens het koken en omschudden.
amc