Weet iemand 2 recepten voor 2 taarten die je (simpel) binnen een uur kunt bereiden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Zorg, dat je twee bakblikken hebt, zodat je de taarten gelijktijdig in de oven kunt zetten.

Maak een dubbele hoeveelheid deeg, en bekleedt beide bakblikken daarmee.

Dan maak je bijv. één appeltaart (met veel goudreinetten, noten, citroenrasp en (als je dat lekker vindt) rozijnen.
(Je kunt bijv een zakje studentenhaver gebruiken)

En de andere bodem bekleedt je met halve pruimen, ongeschild, bolle kant naar boven. Noten zijn hier ook lekker bij : leg ze dan onder de pruimen.

Je hebt dan vierkante stukken taart, en met een lekkere lepel lobbig-geslagen slagroom of met warme vanillesaus heb je een heerlijk toetje of iets erg lekkers bij de koffie.

Ook erg lekker: rabarber en een kruimellaag
aardbeien met kruimellaag
kersen met kruimellaag.
perziken/nectarines met kruimellaag

De kruimellaag is heel gemakkelijk, maar het is natuurlijk wel een handeling méér, voor de taart de oven in kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

kwark, monchou, chocolade, etc taart uit een pakje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
monchou:

Rol tarwekoekjes
150 gram boter
150 gram witte basterdsuiker
2 pakjes monchou
1 pakje slagroom
1 blikje vlaaivulling

Springvorm
mixer

Rol koekjes fijnmalen, boter smelten en erdoor roeren en inde springvorm doen. Springvorm in kloekast zetten.

Slagroom stijfkloppen, monchou zacht kloppen met basterdsuiker erdoor beide door elkaar mengen en op de koekbodem doen en weer de koelkast in. Asl de boel goed koud is vlaaivulling erover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appeltaart of tarte tartin, soezen, cupcakes, gewone cake. Hartige taart of quiche.
Vooral de tarte tartin is erg makkelijk en de hartige taart is erg lekker als hij warm is, maar niet voor bij de koffie. Cupcakes zijn heel snel te maken (klop slagroom met limonadesiroop en spuit dat er op, stukje fruit er in en klaar) en zijn heel feestelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoenlapperstaart.

Ingrediënten voor 4 personen

1 kilo moesappels,
1 rol beschuit,
3 eieren,
50 gram boter,
100 gram suiker,
2 theelepels kaneel,
1 theelepel gemberpoeder,
snufje kruidnagelpoeder,
125 gram rozijnen

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 175 ?C.
- Schil de appel, snijd ze in stukjes en kook ze in een pan met een bodempje water tot een stevige moes.
- Verkruimel de beschuiten, splits de eieren en klop de eiwitten in een vetvrije kom stijf totdat deze pieken vormt.
- Vet een lage taartvorm met een doorsnede van 24 centimeter in.
- Roer achtereenvolgens de beschuiten, de boter, suiker, kaneel, gemberpoeder, kruidnagelpoeder, rozijnen en eidooiers door de appelmoes. Spatel de eiwitten er luchtig door en doe het mengsel direct in de taartvorm. Strijk de bovenkant glad.
- Bak de schoenlapperstaart in het midden van de oven in ongeveer 50 tot 60 minuten gaar en goed bruin. Laat de taart afkoelen en bestrooi de bovenkant royaal met poedersuiker.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.smulweb.nl/recepten/1043092/Schoenlapperstaart

Toegevoegd na 5 minuten:
Aardbeien-kwarktaart is ook snel te bereiden.

Hieronder de link staat het recept:

http://www.smulweb.nl/recepten/1088199/Aarbeienkwarktaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt zelf tompoezen maken! klaar in 5 min.!!! das snel of niet dan? zelf al 2x gedaan en was ook nog best te eten! te koop in (bijna) elke supermarkt en nog goedkoop ook , zonder oven of koelkast.
of je koopt een kantklare taartbodem doet daar jam op (eigen smaak , lekker veel) daar bovenop slagroom en dan nog wat fruit uit een blikje wat smaakt bij de jam , het liefst vers fruit maar je wilt snel toch?
Smakelijk!!!