Is Philadelphia gezond?

Past dit in een gezond dieet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
33.7K

Het beste antwoord

Van één voedingsmiddel is het moeilijk te zeggen of het gezond is. Roomkaas als Philadelphia kan wel prima in een gezond voedingspatroon passen. Het kaasje is rijk aan melkvetten, dus licht verteerbaar. Laat je niet verleiden om de light versie te nemen, want die is een stuk minder smakelijk. Laat je ook niet wijsmaken dat die melkvetten slecht zijn. Ze bestaan voor de helft uit verzadigd en voor de andere helft uit onverzadigd vet. Bovendien is verzadigd vet niet slecht en als je gevarieerd en in totaal niet teveel calorieën per etmaal eet ben je niet ongezond bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, heel erg bedankt!

Andere antwoorden (2)

Philadelphia is een soort roomkaas
(48+-kazen, roomkazen en kazen als gorgonzola, Cheddar en Bluefort bevatten veel vet).

Af 'n toe is natuurlijk niet verkeerd maar ik zou het niet in een dieet opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles past in een gezond dieet.

Meestal gaat het er niet om wat je eet,
maar hoeveel je er van eet.

En een beetje roomkaas op een vezelijkrijke boterham
is niet ongezond.
Wil je het magerder dan neem je de light variant
maar meestal betekent dat, dat je er meer van gaat
eten.

Dus gewoon alles, met mate.