Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe hoog moet de oven voor een ovenschotel?

Ik heb een ovenschotel gemaakt met gehakt wortels en aardappelschijfjes en ik heb er kaas boven op gedaan.
hoe hoog moet ik de oven zetten, en hoe lang moet het er ongeveer in?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
52.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

voor verwarmde hete lucht oven - op 180 graden ongeveer een half uur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

200 graden is prima, meestal is het na 30minuten wel gaar!

Eet smakelijk alvast!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
200 graden, 35 tot 40 minuten mits alles ongekookt is. als het gekookt is dan ca. 20 minuten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaats de ovenschotel in een voorverwarmde oven op 180 graden en bak deze ongeveer 40 tot 45 minuten.. De schotel is klaar wanneer de kaas gesmolten is, en een mooie goudbruine kleur heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste is om het gehakt / kip / rundvlees even te bakken en de groenten ook even 3-4 mins
dan de oven op 200 graden en 40-45 zetten
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik koop voor een ovenschotel altijd 2 bakjes aardappelschijfjes die aan elkaar vast zitten. 750gr samen.
Ik prik wat gaatjes in de folie en zet het op 600 watt 2 minuutjes in de magnetron. Zo gaar je ze voor. Het kan ook in kokend water maar dit is makkelijker.
Daarna de worteltjes even voorkoken zo`n 3 minuutjes.
Het gehakt even rul bakken. Dan zou het nog zo`n 45 minuten op 180 celcius in de oven moeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding