Wat is porriage?

Toegevoegd na 22 minuten:
het is een engels woord voor een bepaald gerecht. Een Russisch meisje stelde mij in het engels (ik ben nederlands) de vraag of ik porriage als ontbijt lust. ik heb alleen geen idee wat het is. ik heb erop gegoogled, en ik kom dingen tegen die lijken op een soort maaltijdsoep, maar ook verschillende soorten rijstepappen. nu vraag ik me af wat het precies is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kom je aan dit woord? weet je wel zeker dat het echt een woord is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een engels woord voor een bepaald gerecht. Een Russisch meisje stelde mij (ik ben nederlands) de vraag of ik porriage als ontbijt lust. ik heb alleen geen idee wat het is. ik heb erop gegoogled, en ik kom dingen tegen die lijken op een soort maaltijdsoep, maar ook verschillende soorten rijstepappen. nu vraag ik me af wat het precies is.

Antwoorden (4)

Je bedoelt waarschijnlijk porridge, hetgeen pap is zoals brinta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Porridge
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit fout gespeld is. Als ik één R weglaat, en ga zoeken bij google afbeeldingen, dan kom ik mensen tegen die pap aan het eten zijn. En bij gewoon zoeken, kom ik sites tegen waarop mensen vragen "is dit wel goed gespeld?". Bij Afbeeldingen idem dito.

Op wikipedia staat ook dat het ook wel gespeld wordt als porage, parritch.

Het moet dus zijn porridge en het is pap, zoals brinta, havermoutpap enz, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onterechte min! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad!
Traditional oatmeal porridge .

Tegenwoordig beginnen de Engelsen hun ontbijt met een kom cornflakes, maar vroeger was dat een stevige havermoutpap. De Schotten ontbijten nog steeds graag met havermoutpap. Voor deze ouderwetse pap kunt je het best havermout uit een reformwinkel gebruiken

Recept:
60 gr havermout,
1 thee zout,
bruine suiker,
125 ml slagroom

Bereidingswijze

Breng in een pan 6 dl water aan de kook. Voeg dan, terwijl je roert met een garde, de havermout toe. Blijf roeren tot het mengsel opnieuw kookt. Laat de pap ca 10 min. heel zachtjes koken. Roer het zout erdoor en kook de pap in nog ca. 15 min. zachtjes gaar. Schep de pap in kommen. Srtooi er bruine suiker naar smaak over en schenk er een scheutje room op. In Schotland dopen ze elke lepel in een kom met room die naast het bord pap staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoeld porridge en dat is de benaming van gewoon havermoutpap. veel in engeland gegeten ook bij ontbijt en het is nog lekker en voedzaam ook als je het goed klaar maakt, maar ook in NL, zeker vroeger toen er nog geen cereals waren