Hoe lang kan ik een blok santen bewaren als ik er een stuk heb afgesneden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
9.7K

Antwoorden (7)

Die kun je het best inpakken met folie en in de koelkast leggen. Gekoeld is een stuk santen het best en langst houdbaar. Eenmaal aangemaakt moet je het op korte termijn eten/drinken, maar in blokvorm kun je het nog een tijdje gekoeld goedhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de koelkast Volgens mij wel een jaar of langer. Maar wel in het plastic laten. Trouwens je kan ook gedroogde cocos gebruiken. Dit gebruik ik liever omdat de santen van het blok snel aanbrand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewaaradvies Santen:

Een aangebroken verpakking is ongeveer een maand houdbaar in de koelkast.

Gerechten met santen bereid kunnen het beste, als ze goed zijn afgekoeld, in de koelkast worden bewaard. Neem altijd een schone lepel wanneer u wilt proeven, want gerechten waar santen in zit zijn snel aan bederf onderhevig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk altijd op de verpakking, die ik nu heb is tot 2011 houdbaar én open.
Zo'n pakje gebruik ik in 3 á 4 keer op, soms in een maand of 3, berg hem dan op in de koelkast, in een goed afsluitbaar bakje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een blok santen dat is geopend, kun je nog ruim een maand in de koelkast bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bewaren kun je minstens 20 jaar maar of die dan nog lekker is ?????????????
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kant en klare blokken santen zijn eenvoudig te verwerken en lang houdbaar (in de koelkast).