Wie weet een recept wat vergelijkbaar is qua smaak met romige griesmeel pudding van dr oetker? Als je het zelf wil klaarmaken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (1)

of dit qua smaak het zelfde is weet ik niet ,maar ik maak hem zo en iedereen vind hem lekker ,dus probeer maar eens of het zo smaakt als dr.oetker of dat het er op lijkt
1 vanillestokje
700 ml volle melk
1 bekertje slagroom (125 ml)
80 g suiker
100 g griesmeel (pak 500 g)

puddingvorm (inhoud ca. 1 liter)

Snijd het vanillestokje in de lengte open en schraap met de punt van een mes het merg eruit. Breng de melk met het merg, de slagroom en de suiker aan de kook. Haal de pan van het vuur en strooi al roerend het griesmeel erin. Zet de pan terug op het vuur en laat de pap al roerend 5 min. op laag vuur doorkoken en dik worden. Spoel de puddingvorm om met water (niet afdrogen). Giet de griesmeelpap in de vorm, dek af met vershoudfolie en laat 30 min. afkoelen. Zet de vorm daarna in de koelkast en laat de pudding in ca. 3 uur opstijven. Keer de pudding op een diep bord.je kunt de pudding 1 dag van tevoren bereiden. Bewaar tot gebruik, afgedekt met vershoudfolie, in de vorm in de koelkast is ook lekker met bessen saus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
bron vergeten?http://www.smulweb.nl/recepten/1383001/Griesmeelpudding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ben de bron niet vergeten ,heb hem jaren geleden uit het boekje van a.h gehaald en nu van mijn kooksite smulhoekje.clubs.nl,en die hoef ik toch niet te vermelden
amc
11 jaar geleden
Leuke site ! Wat is koken toch leuk om te doen hè?
Ik denk dat jij ook, net als ik, voor de lol alleen al een kookboek leest alsof het een roman is! (^0^).