Hoe komt deze rare aanslag in mijn bakjes?

Ik heb magnetron- en vaatwasbestendige bakjes van verschillende winkels. Toch ontstaat deze rare aanslag (lijkt er wel in gevreten) na een vaatwasbeurt.

Het rare is dat het niet altijd gebeurt, maar bij de bakjes waar het wel zo is, gaat het er niet meer uit.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (1)

Dat komt door tomaten. Die geven kleur af die zich in plastic bakjes nestelt en daar sporen van nalaat als je ze daarna met warm water wast. De truc om dit te voorkómen is: meteen na gebruik het bakje met koud water omspoelen.

Bij goedkope bakjes blijft er toch nog wel een beetje aanslag, maar bakjes van betere kwaliteit hou je op deze manier toch goed.
Amadea