Hoe kan ik deze "pfannkuchenartigen Brötchenhälften" maken?

Tijdens onze vakantie in Duitsland hebben wij bij MacDonalds een zgn. Country McGriddle gegeten. Het was een broodje met gevouwen ei, cheddarkaas, een soort malse burger van worstvlees oid, en ahornsiroop. Het broodje was hierbij dus een soort van dikke pannenkoek.
Ik wil dit broodje ook graag zelf thuis nog eens maken, maar hoe zou ik dan die 'pfannkuchenartigen Brötchenhälften' het beste kunnen maken? De M hoeft er niet op ;-)

Toegevoegd na 41 minuten:
Het gaat mij dus om het recept van zo'n pannenkoekje. Deze smaak was ook anders als van 'onze' pannenkoek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me toch leuk, de M van Meander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol :-) Had ik nog niet eens aan gedacht.

Antwoorden (5)

Afhankelijk waar je in Duitsland bent, verstaat men onder Pfannkuchen telkens wat anders; van pannenkoeken, oliebol-achtige deegballen en Berliner (die met een klodder jam erin en suiker er over gestrooid). Zo ook het verschil in deeg.

Voor de 'gewone' pannenkoekendeeg kun je een klein pannetje gebruiken (uit het poppenhuis of die waar kinderen
graag mee spelen, o.a. te koop bij IKEA), of van karton oid cirkels maken en die in de pan leggen (zodat een opstaande rand ontstaat) en daar doe je dan (dik) pannenkoekbeslag in. Op een laag vuurtje langzaam gaar laten worden. Als alternatief een wafelijzer of tostie-ijzer gebruiken (het liefst eentje waarvan je het binnengedeelte 'wafel-vrij' kunt maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel en +, maar het pannetje is niet het probleem, het gaat mij meer om de ingrediënten en de bereiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pannenkoekbeslag? Meel, melk, ei en een beetje zout? Ipv. melk kan men ook bier nemen (neem dan wel een ei extra voor de binding) voor een relatief dik beslag.
Het klinkt eigenlijk meer naar American pancakes (ook gezien de naam van het broodje).
Misschien het recept op de link eens proberen, of speuren naar andere pancakerecepten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De echte Duitse pannenkoek is een aardappelpannenkoek (reibekuchen), de burger is van varkensworst (worst uitknijpen en er een platte gehaktbal van vormen), mosterd en appelstroop ertussen, en iets zout en peper en dit doe je tussen een kaiserbroodje.
Lekker met een grote pot bier!
Prosit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meander, ik weet wat je bedoelt denk ik. Is het de mcDonalds Egg muffin? De Duitsers zeggen; pannenkoekachtige broodjeshelften vanwege de ahornsiroop, maar het zijn geen pannenkoekjes maar gewoon Engelse muffins die ze ervoor gebruiken.

Die maak je als volgt;
Laat 50 gr. boter smelten.
Zeef 250 gr. bloem boven een kom en voeg 60 gr. suiker,
2½ theel. bakpoeder en iets zout toe.
Maak in het midden een holletje.
Klop 2 eieren enigszins los en giet ze met 1½ dl. melk en de gesmolten boter in het holletje.
Roer met een houten lepel alles snel door elkaar.
Vul de holletjes van een muffinvorm voor 2/3 met beslag.
Bak de muffins nu in een voorverwarmde hete oven van 200 graden C. in 20-25 min. gaar en goudbruin.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo`n muffin kan je dus gemakkelijk in 2 helften snijden.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.simpelkoken.nl/tips/show.php?article=71
Op deze link staat bij (in het rood aangegeven) 'hier'
een hele lijst met mcdonalds recepten, helaas staat de country mcGriddle er niet bij, maar wel veel andere en misschien wel tips voor je.
amc
13 jaar geleden
Als je vlak bij de grens woont kun je die kopen bij de EDEKA....