bestaat er een recept voor het gebak, Bûche de Noël(kerst boomstam) zonder cacoa?

Ik moet er stuk of zeven maken.. en nu heb ik per ongeluk een pakje cacoa te weinig? *stom* Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt een buche maken van gewoon deeg 6 eierdooiers 80 gram suiker 1 snufje zout geraspte schil van ½ citroen 3 eiwitten 20 gram maïzena 60 gram bloem Doe er jam tussen, of pastachoca (hopelijk heb je dit in huis en besmeer hem aan de buitenkant met slagroom, of ook weer jam/pastachoca) en dan versieren zoals je bij de andere ook doet.

Bestrijk hem met slagroom en bestrooi hem met chocoladevlokken of rasp er een reep chocolade overheen. Krijg je ook nog een leuk 'boomstameffect'. Toegevoegd na 9 minuten: Ik nam misschien abusievelijk aan dat het om het bekleden van de stam gaat, maar misschien bedoel je voor het beslag zelf? Je zou dan misschien chocoladehagel of geraspte chocolade of gehakte choco fijn kunnen malen in de keukenmachine. Het gaat tenslotte om de chocoladesmaak. Toegevoegd na 24 minuten: Helemaal zonder cacao of chocolade heeft het niets meer met de buche Noël te maken. Dan is het een gewone gevulde biscuitrol geworden. Je zou hem dan kunnen vullen met limoenroom en kersen bijv. is ook erg lekker. Limoenroom; klop 1 beker slagroom stijf met wat honing, Roer de gerspte schil van 2 limoenen en het sap ervan in ½ beker Griekse yoghurt en spatel dit dan door de slagroom. Besmeer de biscuitbodem ermee en verdeel er uitgelekte kersen uit glas over. Rol hem nu op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100