Welke hapjes kun je makkelijk voorbereiden om mee te nemen in een koelbox op een lange reis?

We gaan binnenkort op vakantie naar de Eifel. Heel toevallig vernamen wij dat kenissen van ons daar ook hun vakantie vieren, amper 5 kilometer van ons af. Wij wisten wel dat zij daar ook zijn, maar niet dat ze zo dichtbij ons vakantieverblijf zaten. Hun voorlaatste dag is onze eerste dag van de vakantie, en nu willen ze die avond nog even bij ons langskomen.

Nu weet ik dus niet welke winkels ed daar in de buurt zijn, en bovendien weet ik ook niet hoe wij daar zelf zullen aankomen, dus zou ik graag voor die eerste dag daar wat hapjes ed willen maken om mee te nemen daarnaartoe, dus ook voor ons bezoek.

Welke hapjes/lekkers kan ik in voren maken zonder dat ze zacht of klef worden, en meenemen in een koelbox?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook graag tips hoe ik ze dan het beste kan verpakken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.7K

Het beste antwoord

- Komkommer met tomaat en mozarella met verse basilicum
(je kan natuurlijk ook alleen komkommer/tomaat doen)
- gebraden kippepootje of vleugeltjes. Koud ook lekker (in aluminiumfolie verpakken
- kleine pizarondjes afbakken en in bakje meenemen. Wij vinden dit koud ook lekker
- pastasalade, b.v. penne met pesto en olijven\
- ijsbergsla met tomaat, ui, pijnboompitjes, olijven en fetta. Je kan de sla snijden en meenemen in plastic zak. Je kan fetta al kant en klaar in potje kopen, daar zit vaak al olijven en paprika doorheen. Hoef je ter plekke alleen maar overheen te doen.
- als hartige bijzaak doe je van die Mexicaanse chips, Doritho's. Heerlijk om bij sla te eten
- je kan nog dadels met monchou doen
- wat afgebakken broodjes (avond tevoren afbakken)
- margarine daarvoor een wat voorgesneden kaas
Als toetje een kant en klaar joghurtje van de C1000 of Aldi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt een lekkere eiersalade maken, met een dressing van Yogonaise, tomatenketchup, p+z, en kappertjes, en die met melba-toast serveren.(meenemen in een tupperware-bak)
Een goeie homp brie of camembert vind ik ook altijd erg lekker, en misschien zie je in het laatste stukje van je reis nog ergens een bakkertje om een stokbrood oid. te halen - zo niet, kan ook dat op melba-toast.
Neem een paar pakjes kaaskraaksels van bladerdeeg mee uit de supermarkt, en Bugles met daarin gespoten smeerkaas van de chef (zo'n tube met een koksmuts, bij de supermarkt, met kruiden en naturel) is ook altijd heerlijk.

Het zijn hapjes, toch, niet een hele maaltijd?

Anders zou je ook nog gazpacho of een andere koude soep kunnen maken (vichysoise, bijv), en die meenemen in een goed-afgeplakt leeg melkpak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of jullie of het bevriende stel kinderen hebben, want dan zou je pannenkoeken mee kunnen nemen. Zelf vind ik zelfgebakken pannenkoeken lekkerder dan de voorgebakken pannenkoeken. Verpakken kun je ze in aluminiumfolie of een diepvriesbak en ze zijn natuurlijk helemaal lekker als je ze nog kan opwarmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste tip; koel alles goed voor je vertrekt!Stop ook koelelementen erbij. Zo kan er geen bederf optreden. Je kunt ook enkele pakjes of literpakken vruchtensap goed koele en deze als koelelement gebruiken. Zorg ook voor thermoskannen voor zowel dranken als soep. Deze houden ook koel.Koffie,thee,voor onderweg maar ook smoothie van vers fruit, yoghurtdrank, chocolademelk etc.Dressing voor salade apart in een flesje/bakje.

Neem Italiaanse bollen (of één grote broodbol) kapje eraf snijden en uithollen. Vul met laagjes. Begin met salami, daarop mozarella,rucola,mortadella,tomaat,basilicum,zout en peper.Druppel dan nog wat olijfolie erover.Kapjes erop,
goed aandrukken en strak in de plasticfolie verpakken.Dat kan een dag tevoren, zodat de smaken er goed intrekken.
Leg het brood in de koelkast. Vlak voor het serveren snijd je het dan in punten of sneden.

Neem een bos peentjes, laat ze heel met een stukje groen.
Smoor ze 7 min. in wat hete olijfolie.Voeg zout, honing,citroenrasp en 2 eetl. citroensap toe en laat ze in het kookvocht afkoelen. Rol elke wortel samen met basilicumblaadjes in een plak rauwe ham zoals coburger bijv.
Sprenkel er wat kookvocht over en doe ze in een goed afgesloten ( diepvries)bakje.Maak een dipsausje in een ander bakje van olijfolie met groene pesto vermengd.Hierbij focacciobrood in repen.

Krokante kipfingers met nectarinesalsa;
Meng kerrie met losgeklopte eieren en haal repen bebloemde kipfilet hierdoorheen. Meng pinda`s (fijngeh.) met broodkruim, kip erdoor.Goed aandrukken en 15 min. koelen. Daarna 3 min. frituren, uitlekken op keukenpapier.
Salsa; 3 geschilde nectarines in blokjes,1 kl. rode ui,fijngesn.
1 theel. tabasco, 2 el. geh. verse koriander, 2 el. citroensap mengen, in bakje doen.Serveer de kip koud met de salsa.

Je kunt ook blikjes zalm, tonijn etc. meenemen,en cräckers,toastjes etc.zodat je met de meegenomen dressing
daar ook een salade mee kunt maken.Soepstengels met koude komkommersoep/gazpacho, ook lekker!

Toegevoegd na 3 minuten:
Heel fijne vakantie Meander, met je gezin in die prachtige Eifel met die heerlijke moezelwijn!
amc
13 jaar geleden
Bespaar je de moeite, niets houd je lekker smakelijk gedurende een aantal uren in de koelbox, tenminste in vergelijk met op het laatste moment klaar maken. Wat is er op tegen om verse ingredienten mee te nemen en op de plaats van bestemming klaar te maken. Je toast is nog krokant je kaas is niet zweeterig en je sla is niet verlept.