Alternatief voor rundvlees in de chili con carne?

Ik lust geen rund of varkensvlees ook geen lam ofso. Alleen kip/kalkoen, vis en/of vleesvervangers. Eventueel met recept

Toegevoegd na 1 uur:
Krijg je van soja boezems? Anders eet ik wel Quorn of Andere namaak eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.2K

Antwoorden (5)

Wat ik vaak gebruik als vegetarier in pastasaus of chili en dergelijke is fijngehakt van Quorn maar je hebt t ook van huismerk A.H.. Daar kan je trouwens ook namaakspekreepjes kopen die je door de stamppot kan doen. Heerlijk, succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chili sin (= zonder) carne is net zo lekker! Veel groente zoals prei, ui, paprika (in verschillende kleuren), tomaat, courgette, champignons, aubergine bij de bonen, lekker kruiden en dan vooral veel geraspte kaas erbij. mmmmmmmmmmmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind zelf de vegetarische balletjes van AH-Tivall erg lekker in zo'n gerecht. Je kan ze in een paar stukjes breken of snijden, als je dat praktischer vindt dan hele ballen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze heten trouwens simpelweg Balletjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat ook kip gehakt.
Ook zouden er wat stukjes kip in kunnen, of meer groente
Je kan er ook een blikje kikkererwten in doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan maak je het toch met vegetarisch gehakt ?? Smaakt prima ; door de kruiden proef je niks meer van het nep.

Overigens is chili van origine een (vegetarische) bonenschotel (zonder 'carne') die zoveel eiwitten bevat, dat vlees helemaal niet nodig is. Als het om de hoeveelheid gaat, kun je er net zo geod wat meer paprika, tomaat, bonen, courgette of andere groente doorheen bakken.

Hier staat op een vleesloze dag regelmatig Chili sin Carne op het menu, en wonder boven wonder, iedereen vindt het lekker.

Hier een zelfmaakrecept ; ik maak het regelmatig ook gewoon met een pakje, een berg verse groente en twee blikken bonen ; niks mis mee.

http://www.smulweb.nl/recepten/1387522/Chili-sin-carne