Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Alternatief voor rundvlees in de chili con carne?

Ik lust geen rund of varkensvlees ook geen lam ofso. Alleen kip/kalkoen, vis en/of vleesvervangers. Eventueel met recept

Toegevoegd na 1 uur:
Krijg je van soja boezems? Anders eet ik wel Quorn of Andere namaak eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Wat ik vaak gebruik als vegetarier in pastasaus of chili en dergelijke is fijngehakt van Quorn maar je hebt t ook van huismerk A.H.. Daar kan je trouwens ook namaakspekreepjes kopen die je door de stamppot kan doen. Heerlijk, succes ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chili sin (= zonder) carne is net zo lekker! Veel groente zoals prei, ui, paprika (in verschillende kleuren), tomaat, courgette, champignons, aubergine bij de bonen, lekker kruiden en dan vooral veel geraspte kaas erbij. mmmmmmmmmmmm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind zelf de vegetarische balletjes van AH-Tivall erg lekker in zo'n gerecht. Je kan ze in een paar stukjes breken of snijden, als je dat praktischer vindt dan hele ballen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze heten trouwens simpelweg Balletjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat ook kip gehakt.
Ook zouden er wat stukjes kip in kunnen, of meer groente
Je kan er ook een blikje kikkererwten in doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan maak je het toch met vegetarisch gehakt ?? Smaakt prima ; door de kruiden proef je niks meer van het nep.

Overigens is chili van origine een (vegetarische) bonenschotel (zonder 'carne') die zoveel eiwitten bevat, dat vlees helemaal niet nodig is. Als het om de hoeveelheid gaat, kun je er net zo geod wat meer paprika, tomaat, bonen, courgette of andere groente doorheen bakken.

Hier staat op een vleesloze dag regelmatig Chili sin Carne op het menu, en wonder boven wonder, iedereen vindt het lekker.

Hier een zelfmaakrecept ; ik maak het regelmatig ook gewoon met een pakje, een berg verse groente en twee blikken bonen ; niks mis mee.

http://www.smulweb.nl/recepten/1387522/Chili-sin-carne
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding