hoe frituren zonder frituurpan ?

Ga vanavond frituren met paar vriendinnen maaaar we hebben geen frituurpan is er een andere optie om te frituren zonder naar de patatzaak te gaan ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
4.8K

Antwoorden (3)

Een gewone kookpot vullen met frituurolie kan ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zorg wel dat het een hoge pan is, anders is het gevaarlijk. Het kan ook met andere oliën zoals bijvoorbeeld zonnebloemolie, of olijfolie.
http://www.ah.nl/allerhande/video/R-V1324730/frituren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In olijfolie en in slaolie frituren is niet aan te raden. Zonnebloemolie wel ja.
tinus1969
9 jaar geleden
Kook dan wel elektrisch en nevernooitniet op gas -frituren op gas is vragen om vlam in de pan, en daarna een uitgebrand huis. Zoek op youtube maar eens een voorlichtingsflimpje op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
frituren op gas kan prima. Je moet er dan natuurlijk wel bij blijven, opletten, en weten wat je doet. Niet voor 'beginners' misschien, maar doe het zelf al jaren en is nog nooit fout gegaan :)
In een braadpan of zelfs in een hoog opstaande koekenpan. Gooi er voldoende olie in en goed heet laten worden. Liefst afdekken met een deksel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een wok [dus met een steel] is een goede pan om hiervoor te gebruiken.

Verhit voldoende zonnebloemolie, hierin kun je de frieten frituren. Gooi er niet te veel tegelijk in en zorg ervoor dat je een grote schuimspaan hebt om de friet er weer uit te vissen. Zorg ook voor een keukenrol en een paar borden.
Zet deze naast elkaar leg er 3 of 4 vellen keukenrol op en stort daar de friet op. Laat het uitlekken en ondertussen kun je een volgende portie frieten frituren.

Let op: het is geen frituurpan en er kan dus ook echt minder veel in. Je zult samen de portie moeten delen en de volgende ook weer :-))

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog iets:
Om te weten of de olie heet genoeg is, is het volgende trucje:
gooi een broodkorstje er in en als het frituurt/kleurt, is de olie zo ver... heet genoeg dus.