Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke producten zit soja en is dat een beetje overal te koop?

Lekkere recepten zijn ook welkom...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Soja (van de sojabonen) zit in heel veel producten. Er is nog een tijdje een soort van rel geweest omdat de genetisch gemanipuleerde variant mogelijk niet zo veilig zou zijn. Op de verpakkingen staat er tegenwoordig op of het genetisch gemanipuleerde soja bevat.
Soja zit in koekjes, boter (magarine), allerlei soorten sauzen, pakjes kant en klaar, etc.
Van soja wordt inderdaad ook Tofu en Tempeh gemaakt die je kan gebruiken als vleesvervanger.
Mijn favoriete receptensite is www.smulweb.nl, daar vind je ook recepten met tempeh en tofu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smulweb is inderdaad een toffe site.

Andere antwoorden (4)

Tofu = Tahoe... Dat wordt van Soja gemaakt...

In vleesvervangers zit vaak soja-producten...

Soja-melk, Soja-yoghurt...

Ja in elke supermarkt hebben ze dit tegenwoordig, vroeger moest je bij een alternatieve gezonde kruidenier gaan, dat hoeft niet meer...

Gezond en lekker...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink altijd soja melk, maak er elke ochtend m'n papje van, smaakt voller als gewone melk.
Ik haal deze 'melk' bij de AH, maar dan de verse variant, uit de koeling.
Je hebt ook de houdbare soja melk, maar die vind ik niet lekker, wel de andere drankjes ( chocomelk, banenedrank, vanille drink) van de houdbare soja.
En vooral de latte matiato? is erug lekker..
Bij de natuurwinkels heb je toch de meeste keus in soja producten, ga er gewoon eens neuzen.
Dan kun je zelf je keus maken wat je wilt.
Succes er mee. ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ben vergeten te vermelden dat de Ah ook soja boter heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sojaboon.Op deze site word de sojaboon van a tot z besproken.Leerzaam en onuitputtelijk voor vele vragen.

Toegevoegd na 3 minuten:
De link in bronvermelding aantikken a u b
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soja saus (ketjap ) verkrijgbaar in elke supermarkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding