Worden stoofpeertjes nu warm of koud geserveerd?

Voor ons toetjes met de kerst hebben we stoofpeertjes met een klein appelflapje en wat vanille ijs. Moeten we de stoofpeertjes warm of koud opdienen? Ik weet niet wat de gewoonte en het lekkerste is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
14.8K

Antwoorden (9)

Kan allebei. Met ijs zijn ze lauwwarm lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet ze soms warm, soms koud. Is allebei lekker, maar bij ijs lijkt me warm wel heel erg lekker
anneliez
12 jaar geleden
Stoofpeertjes zijn zowel warm als koud lekker om te eten.
Met vanille ijs is het misschien lekkerder als de peertjes warm zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warm en koud kan beide
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf vind ik stoofpeertjes warm dubbel zo lekker als koud. Maak je die flapjes zelf? Doe dan in plaats van appel de peertjes als vulling erin. Ook flappen zijn warm veel lekkerder dan koud. In plaats van ijs zou ik er warme vanillesaus bij geven, mjammjam!
Amadea
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik ze warm het lekkerste. Ik hoef geen stoof peertjes als groente te hebben met aardappels erbij, maar als toetje vind ik ze super lekker, net zo lekker als warme kersen met vanille ijs. Maar uiteraard kun je ze ook gewoon koud serveren want het is en blijft fruit. En fruit is koud prima te serveren en te eten. En bij twijfel, vraag gewoon aan je visite/gasten wat ze het liefst hebben de peertjes warm of koud. Want wat de ene lekker vind hoeft voor de ander niet te gelden. Tenslotte vraag je ook wel aan de mensen hoe ze de koffie het liefst drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen grote fan van stoofpeertjes, maar vind ze echt lekkerder als ze een beetje opgewarmd zijn. Ze worden ook wel koud gegeten, maar voor mij hoeft het dan niet.

In combinatie met ijs is het natuurlijk lekkerder als ze warm zijn - voor het contrast. Klinkt wel als een heel gezellig toetje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allerlekkerste is als je ze karamelliseert!!

hiervoor suiker in een koekenpan doen, zodat de hele bodem bedekt is, op middelhoog, of het liefst laag, de suiker laten karameliseren en dan de peertjes erdoor halen.
je kunt ook een beetje water bij de suiker doen, dan verbrandt het niet.

Stoofpeertjes kun je dus warm en koud eten, ik vind koud het lekkerst
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals eerdere antwoorden aangeven is je voorkeur heel persoonlijk. Ik vind ze het lekkerst als ze nog een beetje warm zijn, en vooral wanneer ze met veel kaneel en een snufje kruidnagel worden gemaakt.

Ook afhankelijk van je eigen smaak is of je ze in partjes klaarmaakt of in hun geheel. Laatste is erg mooi bij serveren, zoals je op de foto in de link kunt zien!