Hoeveel erwten en wortelen uit blik heb je nodig voor 1 persoon?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
10.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Je kunt ook van die eenpersoonsblikjes kopen.

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan of je een grote eter bent of niet. Gemiddeld heeft een volwassen persoon 250 gram aan groente per dag nodig. Echter de meeste mensen halen dat niet (gemiddeld eten ze zo'n 127 gram).
Dus een klein blikje erwten en wortelen van 150 gram is voor de meeste mensen wel voldoende. Grote eters zouden voldoende hebben aaneen blik van ca. 300 gram.
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Is dat echt zo, dat "de meeste" mensen maar 127 gram groente zouden eten? Daar hoor ik in elk geval niet bij!