Wie heeft er ervaring met een combi halogeen oven?

We hebben gister een combi halogeen oven gekocht.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, dan bedoel ik de tijden.
Er staan wel recepten in de gebruikaanwijzing, maar wat ik mij bv afvraag is: als er staat 1kg rundvlees 75 min, en ik heb een pond, en doe er spruitjes en aardappels bij, in de schaal, hoe bereken ik dan de tijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een goede vraag en heb zelf geen idee, maar ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga hem zowiezo vanavond uit proberen, dus..geïnteresseerde..mocht ik vanavond niet op gv zitten, dan is er iets mis gegaan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe laat eten we? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer nou, we hebben net gegeten .
Maar eerlijk hoor, dit had ik je niet echt voor willen
zetten :(

Het beste antwoord

Na even zoeken toch nog iets gevonden, heb je hier misschien iets aan??

Laatste nieuws Comfortcook! Graag willen wij u informeren dat het kookboekje nu ook is te downloaden vanaf de website www.trebs.nl http://www.trebs.nl/producten/household_en_living/koel_verwarm_producten/21123_comfortcook
Wij wensen u veel kookplezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed shumi had ik ook net gevonden dikke +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies dit merk, Trebs hebben we gekocht.
Er zit wel een boekje bj met wat recepten, maar geen beschrijving van als je bv de helf neemt, of de tijden dan anders zijn.
En vooral hoe ik dit dan kan berekenen. Ik heb al al het reclamefilmpje op Telsel gezien, waar hij overigens €119.- kost, wij hebben er €45,- voor betaald bij de Makro !! Bedankt voor het meedenken +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha dat is nog eens een koopje laat me weten hoe dit bevalt want vindt dit een leuk kado voor Sinterklaas of kerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idem!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Makro heeft twee soorten staan, ik heb hem met twee draaiknoppen, een voor de tijd en een voor de temperatuur.
De andere die er stond had een digitale bediening en had daardoor een grovere achterkant. Deze kost €89.-, let wel dit zijn prijzen zonder btw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, daar zit ik dan met mijn goeie gedrag..
De spruitjes waren 'gebakken' evenals de aardappels, het rundvlees heb ik liever ouderwets, middagje sudderen op een pitje met wijn en uitjes.
Het vlees in dit geval viel tegen, het was te 'stevig' .
Ik ga een mail sturen met een aantal vragen naar deze firma.
Er komt een vervolg als ik meer weet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het meezoeken.
Ik heb de leverancier een mail gestuurd, maar nog niks op gehoord.
Ik denk dat deze oven vooral geschikt is als je geen oven hebt ( zoals ik) je kunt er heerlijk taart in bakken en vooral vis en vlees in roosteren.
Ik ben er achter gekomen dat, als je groenten in een 'pakje' doet en dit bij je vlees legt, het gaar stoomt in eigen 'nat.

Andere antwoorden (2)

Ik zou dan denken een pond is de helft van een kilo en dan de helft van 75 minuten dus iets meer dan 35 minuten en aardappels staat ook voor een aantal en dat ook weer omrekenen in minuten.

Maar je kan ook denken een kilo of een pond heeft toch dezelfde tijd nodig om te stoven, net als op het gasfornuis.

Maar kijk met belangstelling uit of iemand deze ook gebruikt en het antwoord kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ook.
Ik zit me al af te vragen of ik het denken in 'magnetron tijden' uit moet schakelen :(
Bedankt voor je meedenken +1
Ik heb er hele goeie ervaringen mee. Kan er zelfs een lekkere citroen cake mee maken !

De tijden bereken ik heel simpel.
Je neemt het aantal gram maal het aantal personen waarvoor de maaltijd is en dat is het aantal seconden mits het niet om ingevroren vlees gaat.

Ik vind het een geweldig apparaat zo'n combi magnetron halogeen oven. Ik heb hem in de huiskamer staan .Je hebt er lekker eten uit en hij geeft mooi licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan ik niet eens een serieuse reactie op geven..