Wat is de beste methode om keukenmessen te slijpen?

Aanzetstaal? Wetsteen? Slijpsteen? Slijpmachine? Ik zou het graag weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

het beste is met een langzaam draaiende slijpsteen en de bramen eraf halen met een aanzetstaal.
je moet er wel mee om kunnen gaan,want het is een vak apart.
ik heb het van mijn man en die is slachter.
mijn messen zijn ook altijd super scherp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

misschien heb je hier iets aan:
http://www.culinairkookboek.nl/vraagbaak/?fid=01&topic_id=1125840553
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het een gewoon met een fijne platte ijzervijl.
Zo eentje waar je ook ijzer mee vijlt.
Ongeveer 1 a1,5 cm breed.
Zorg voor een beetje ondersteuning van het mes en vijl eerst de ene kant en dan de andere kant.
Zodra hij scherp is ,dan snij ik even heel lichtjes over een stukje hout zodat de bramen eraf gaan.
Echt ze worden er vlijmscherp van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Eef,dat heet een zoetvijl.
DIt is schijnbaar de beste methode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het proberen met aluminium folie. Je doet eerst de folie een paar keer omvouwen en snijd je de folie in stukjes met de keukenmes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens op deze site:

http://www.coquinaria.nl/recepten/messen.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanzetstaal