hoelang vantevoren kan ik een red velvet cake maken?

als ik morgenmiddag een red-velvet cake bak, met een glazuur van roomkaas, witte chocolade en roomboter is die cake dan op zaterdagavond nog goed/lekker?

8 jaar geleden
in: Koken
14.8K

Antwoorden (1)

Cake kan je wel een week goed houden, buiten de koelkast, want daarin droogt hij alleen maar uit. Vanwege de frosting kan je hem echter beter in de koelkast bewaren.
Je kunt hem dan wel 1-2 dagen goed houden.

Dek hem wel af met een stolp of bewaar hem in een doos die groot genoeg is om de frosting niet te beschadigen, maar afdekking is echt nodig. Je wilt niet dat de cake andere smaken uit de koelkast overneemt.

Toegevoegd na 17 minuten:
Cakegebak kan je dus maximaal 1 week van tevoren bakken en hem dan goed verpakt in aluminium folie of in een goed sluitende doos, in een gewone kast bewaren.
Een cake met een decoratie van frosting/icing of andere laag, kan je hooguit 2 dagen van tevoren bakken. Je kunt natuurlijk ook de cake alvast van tevoren bakken en de deco laag pas op de dag van gebruik aanbrengen op de cake.
amc