Warm choc.taartje met zachte kern. Bij benodigdh staat 2x 'n hoeveelheid chocolade, maar niet in recept wanneer welke hoeveelheid te gebruiken?!

Het recept komt uit het nieuwe kerstnummer. Ik had m'n vraag ook al afgelopen zondag via Facebook gesteld, maar tot op heden nog geen reactie gekregen...wil 't heel graag gaan maken! Lijkt me heerlijk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Je vraag, die je via Delicious Magazine gesteld hebt, is daar inmiddels beantwoord:

"Via Social Media en de delicious.mailbox kregen we een aantal keer de vraag over het recept ‘chocoladetaartjes met zachte kern’ uit ons kerstnummer. Er is tot onze spijt een foutje in de volgorde van de chocolade geslopen: nu staat de 300 g eerst in het rijtje, maar je begint natuurlijk met de 75 g voor de ganache en dan later gebruik je de overige 300 g om het beslag te maken. We hopen dat het recept zo duidelijk is en dat je ze toch kunt gaan maken voor je kerstdiner."

Succes met je chocoladetaartje, en fijne kerstdagen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Welk recept ? Wellicht kun je dat hier plaatsen ?Het nieuwe kerstnummer van... ????

Normaliter is het zo, dat de ingrediënten op volgorde van gebruiken zijn vermeld ; dus als je eerst het deeg maakt en dan de vulling, is de eerste hoeveelheid voor het deeg, en de tweede voor de vulling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gesteld via Delicious Magazine...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel een beetje vaag, dat zo'n specifieke vraag dan gewoon op de algemene pagina's van GV terecht komt......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Inge: Dat is helaas zo met de overige sites van Sanoma, je stelt een vraag op een bepaalde pagina, in dit geval op de site van Delicious Magazine en dan kun je het vinkje "Stel vraag ook op GoeieVraag" aanklikken en dan komt het direct hier te staan (en slaat dan ook vaak als een tang op een varken). Ik snap alleen niet welke idioten menen hier een min voor te moeten geven, het is zo dat ingredienten vaak op volgorde van gebruiken worden gemeld.
+
Vreemd dat het dubbele receptuur in de benodigdheden staat, vaak wordt er wel een dubbel receptuur ganache gebruikt bij bedekken van een taart. zodat je het erover heen kan gieten.

Warme chocolade taartjes met lopende vulling heten ook wel Gateau chaud.

Als je er niet uitkomt hier een recept, die ik vaak gebruik.

Recept - Gateau chaud.
+- 5 personen
- Suiker 90 gram
- Eidooier 4 stuks
- hele eieren 4 stuks
- Pure chocolade 225 gram
- Boter 225 gram
- Bloem 90 gram
• Klop de eidooiers, suiker en het heelei au bain marie op tot 37 graden.
• Klop de massa koud met een keukenmixer (De massa zal wit kleuren na mate hij kouder wordt en zal dikker worden).
• Smelt de boter en de chocolade en spatel het door elkaar.
• Spatel de chocolade massa door de eier-massa.
• Spatel de bloem erdoor.
• Vet de bakvormpjes in met boter en bloem.
• Doe de massa in de bakvormpjes tot 2/3.
• Bak ze af op 170 graden voor ongeveer 8 min.
Hij moet zacht zijn van binnen en krokant van buiten dus bak ze niet te lang.