Op welk moment het beste de tournedos bakken?

Ik moet op school voor mijn examen tournedos bakken maar is dat deels mise en place of moet dat allemaal in de uitgifte? Ik dacht er zelf aan ze dicht te schroeien in de pan, dan een paar minuten te laten rusten, daarna in de oven verder te garen en dan bij uitgifte ze weer opnieuw op te warmen. Is dat de juiste aanpak?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Zouten, bruinbakken, op 60 graden laten rusten, net voordat hij mee moet even afgaren in de oven op 180 graden. (dit moet deels op gevoel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een tournedos als piece hebt, dan zorg je dat alle mise en place gedaan is, zodat je met het bereiden van je examen opgave kunt beginnen.Met het bakken van de tournedos begin je als je alle werkzaamheden klaar hebt, 15 minuten voordat het gerecht doorgaat. ( ongeveer 8 min. voor het bakken , 5 min. voor het rusten, en 2 min. voor het opmaken van de tournedos. Doe dat snel en zonder zenuwen.
Ik denk (weet wel zeker) dat een voorgebakken tournedos , zoals jij dat wilt doen, weinig tot geen waardering zal krijgen bij de examen commissie. En de tijdswinst die je er mee wilt bereiken is minimaal.
Als je al weet wat je proefstuk is, zet alles rustig op een rij, beslis je volgorde van werken, treuzel niet en blijf kalm. Dan lukt het best, laat je niet gek maken.
Succes.