Wie heeft een goed idee voor het verwerken van Peche de Vigne vruchten? Dit zijn wijnpruimen.

Ik krijg eerdaags heel veel peche de vigne vruchten. Ik maak nu jam en sap, maar wie heeft wat meer creatieve ideeen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Dit zijn geen wijnpruimen maar de naam zegt het al; het is
' perzik van de wijngaard'. Het is dus een heerlijke soort perziken met een smaak die sterk naar perziken smaakt met een vleugje frambozen. Hij is al heerlijk om lekker koud in partjes te leggen in een glas met zoete rode wijn en als je dan nog een scheutje van deze zelfde likeur ( peche de vigne likeur is er dus ook) erbij doet dan kan het zelfs als dessert worden geserveerd. Hij is ook nog eens decoratief omdat hij van binnen een deel rood vruchtvlees heeft.

Is heerlijk om een ouderwetse 'peche melba' te maken.
Perziken ontvellen ( evtl. net als tomaten even in kokendheet water, maar lukt niet altijd) pit eruit en de perzikhelften even blancheren in kokend heet water met wat citroensap, suiker naar smaak en een kaneelstokje.
Enkele minuten blancheren en in het blancheer suikerstroopje af laten koelen met een omgekeerd bordje erop zodat ze niet boven drijven en bruin worden.
Van frambozen en wat suiker, al dan niet even opgekookt, een soort gepureerd sausje maken door het door een zeef te drukken om de pitjes eruit te halen.
Je legt voor het serveren de frambozencoulis op een bordje/schaaltje, de gehalveerde perzik erop en erbij een bol vanilleijs.

Ook lekker in de oven;

Perzikpartjes in een ingevette ovenschaal, hierover blokjes boter en bestrooien met bruine suiker.
Meng in een andere kom 250 gr. bloem ( bij 8 perziken)
400 gr. suiker, 2 theel. bakpoeder,en wat zout door elkaar.
Roer hier 2 losgeklopte eieren en 235 ml. plantaardige olie door. Lepel dit beslag over de perziken, bestrooi met kaneel. Bak in een voorverwarmde oven van 175 graden C.
In ca 45 min. is hij goudbruin en klaar. Lekker met een bol ijs!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg creatief. Dankjewel.

Andere antwoorden (1)

De naam suggereert.. Wijn

Daarnaast gelei, taart, cake, marmelade, chutney,