Weet iemand een recept voor een gevulde slagroomtaart?

Er is bij ons een nieuw meisje in de klas en we houden vrijdag een filmavond. Een vriendin en ik willen dus een slagroomtaart voor haar maken. De bovenkant moet niet heel vol zijn want er moet nog wel plaats zijn voor "Welkom Johanna". Ik hoop dat iemand snel reageert, want we willen de taart morgen gaan maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Er zijn heel veel recepten voor slagroomtaart.
De basis is een ronde cake, die je doorsnijd zodat je verschillende lagen krijgt.
Daar doe je dan creme tussen.
En bovenop kun je slagroom doen.
En letters maken.

http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/19379-luchtige-slagroomtaart.html

http://allrecipes.nl/recepten/label-1962/slagroomtaart-recepten.aspx

http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=slagroomtaart&type-recepten=recept

http://www.taart-bakken.nl/culinair_koken_recepten_taarten_slagroomtaart_workshop.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat een leuk gebaar!
Bij de link vind je vast wel iets dat je kunt gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slagroomtaart.

Ingrediënten:

90 g bloem
30 g maizena
zout
6 eieren (op kamertemperatuur) (M)
150 g fijne suiker
1 zakje amandelschaafsel (45 g)
1 blik ananasschijven op sap (432 g)
750 ml slagroom
6 el poedersuiker
2 1/2 zakje slagroomversteviger
5 chocoladeblaadjes (zakje a 60 g)
1/2 el boter of margarine om in te vetten
1/2 el bloem om te bestuiven

Materialen
springvorm (doorsnede ca. 24 cm)
spuitzak met kartelmondje

Voorbereiden:

Oven voorverwarmen op 175 °C of gasovenstand 3. Springvorm invetten en bestuiven met bloem. In kom bloem, maïzena en snufje zout mengen. Beslagkom met eieren en suiker in bak met lauwwarm water zetten en eieren met mixer (op middelste stand) in ca. 10 minuten dik en schuimig kloppen.Bloemmengsel in gedeelten boven eiermengsel zeven en voorzichtig erdoor spatelen. Beslag in springvorm scheppen. In midden van oven beslag in ca. 40 minuten goudbruin en gaar bakken. Oven uitschakelen en taart nog ca. 10 minuten in uitgeschakelde oven (met deur op kleine kier) laten staan. Taart uit oven nemen en op taartrooster laten afkoelen. Rand van springvorm verwijderen en taart verder laten afkoelen.

Bereiden:

In droge koekenpan met anti-aanbaklaag amandelschaafsel in ca. 3 minuten goudbruin roosteren. Ananas afgieten en sap opvangen. 1 Ananasschijf in 5 stukjes snijden, rest van schijven in kleinere stukjes snijden. In kom slagroom met poedersuiker en slagroomversteviger stijfkloppen. Taart met scherp mes horizontaal halveren en taarthelften op snijvlak besprenkelen met ananassap. Eén taarthelft bestrijken met 1/4 deel van slagroom. Kleine stukjes ananas over taarthelft met slagroom verdelen. Weer bestrijken met 1/4 deel van slagroom en andere taarthelft met snijvlak naar beneden erop leggen.Bovenzijde en zijkanten van taart bestrijken met slagroom. Rest van slagroom in spuitzak scheppen. Amandelen tegen zijkant van taart plakken. Met spuitzak rondom op taart 10 rozetten slagroom spuiten. Rozetten om en om garneren met ananas en chocoladeblaadjes.