Kun je pannen die je hebt gebruik op gas daarna op een keramische kookplaat gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
26.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen ervaring mee maar heb ooit begrepen dat dat niet kan omdat ze door het gas iets krom trekken

Het beste antwoord

Dat kan soms wel, maar meestal niet.
Wij zijn van gas naar inductie gegaan, daarbij heb je hetzelfde probleem met kromme bodems. Wij hadden geweldige pannen van Fissler, met een heel dikke bodem. Die doen het nog prima op de inductieplaat. Gelukkig, want ik zou ze niet graag kwijt willen. We kregen bij de nieuwe kookplaat een pannenset cadeau, maar die gebruiken we eigenlijk nooit.
Maar gewone pannen, met een gewone bodem, zijn bijna altijd wel wat krom getrokken en kun je dus niet meer gebruiken voor keramisch of inductie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

nee, als je de pan eenmaal op gas hebt gebruikt, kan de pan daarna niet meer op de keramische plaat worden gebruikt.

door het koken op gas trekt de bodem van de pan namelijk een beetje krom. daardoor is het contact op de keramische plaat niet meer goed.

andersom kan wel. eerst op de plaat en daarna overgaan op gas.
12 jaar geleden
Als je de pannen een enkele x op gas hebt gebruikt kan het wel, dan zijn ze nog niet krom getrokken.
Heb je de pannen langdurig gebruikt dan zijn ze krom getrokken en worden ze niet goed meer warm en dus zijn ze onbruikbaar.