Mijn magnetron is 700 wat, hoe reken ik om als op de maaltijd staat 600 wat en 4 minuten?

Hallo allemaal, ik heb een magnetron van 700 wat. Ik heb soms maaltijden die moeten op 600 wat en 4 minuten. hoe kan ik de minuten omreken naar 700 Wat?

9 maanden geleden
in: Koken
4.6K
Pieterke
9 maanden geleden
Dat is een kwestie van uitproberen. Als je de maaltijd te kort hebt opgewarmd kun je hem zonder folie gewoon nog even terug in de magnetron zetten. Dat doe ik soms ook. Het hangt ook van de magnetron af. De ene warmt sneller op dan de andere.

Antwoorden (2)

600 watt en 4 minuten, dat resulteert in 2400 wm (watt-minuten). Deel die 2400 wm door 700 en je komt op ongeveer drie en een halve minuut.
9 maanden geleden
tinus1969
9 maanden geleden
6/7e van 240 seconden geeft hetzelfde resultaat (maar is imho inzichtelijker). Overigens in zoverre eens met Vortexx dat dit soort magnetron tijden quasi-nauwkeurig zijn.
Koken in een magnetron is geen exacte wetenschap, bovendien doet de ene magnetron met roterende antennes op 600W het een stuk beter dan de andere op 700W. Het best is gewoon even kijken en prikken of wat je wil verwarmen gaar is, net als op de ouderwetse manier in pannetjes op gas, of tegenwoordig inductie.
9 maanden geleden
reus_lucius
9 maanden geleden
Vortexxx dat prikken wordt een beetje lastig als je een opwarm maaltijd in de magnetron zet met foliie erop die pas eraf gaat als je gaat eten
jc54
9 maanden geleden
@Vortexxx; het klopt wel wat je hier zegt, maar het is geen antwoord op de vraag............
Vortexxx
9 maanden geleden
@jc54: Eigenlijk zeg ik dat er geen antwoord op te geven is, vooral omdat die 4 minuten op 600W een richtlijn is, stel dat de fabrikant een Miele heeft en komt tot die conclusie, zou dat dan stand houden met iemand die een Candy magnetron heeft van een paar tientjes? Recent onderzoek bij magnetrons gaf al weg dat goedkope magnetrons bij lange na het opgegeven vermogen niet halen, daar gaat je omrekentabel.
Vortexxx
9 maanden geleden
@reus_lucius: Ik zie je helemaal niet iets zeggen over gaatjes in folie, soms zet je gewoon een tupperware bak of zo'n deksel over wat je wil opwarmen in de nuke, jij bedoelt waarschijnlijk zo'n TV dinner, ik geloof dat je daar ook gaatjes in de folie moet prikken om te voorkomen dat het ontploft, een gaatje meer of minder lijkt mij geen probleem. Bedankt evengoed voor je min.